onsdag den 5. december 2018

Hverdagen og alt det fine...



Hverdagen er så stor en del af vores liv, og hvorfor også kun leve for hvor længe der er til fredag?? Hvorfor har man tøj til fint? og de fine sko, som man så finder frem, når man skal være fin, og så er de slet ikke i kategorien fine mere….

Hjemme hos os havde vi også fine glas og fint bestik. Nogen havde den fine stue, som stod hengemt til når gæsterne kom. Tænk, at man havde et helt rum der bare stod for at stå…..

Jeg havde også engang en voksen kvinde i mit liv, som styrtede rundt og gjorde hovedrent hvis de fik gæster. Så blev der lagt rent på sengene og købt flotte buketter til stuerne. Puderne blev banket, og der kom dug på bordet. I mine øjne er det falsk, for hvorfor leve i skidt og rod til hverdag og så skabe et glansbillede, bare fordi der kommer gæster?

Er det ægte venner, hvis de kun ser facaden?

Hos os er alle velkomne, også uanmeldt. Men så må man også tage det hele, som det kommer. Så brygger vi en stor kande kaffe og finder portvinsglassene frem, de fine. Jeg skuler ikke til stakke af vasketøj hos mine venner eller lidt opvask i køkkenet, om hækken er nyklippet eller blomsterne ny-nippet (og er der overhovedet nogen der nipper blomster mere…?)

Hjemme hos os spiser vi tit af de fine tallerkner, både når det er tirsdag eller onsdag. Så slider vi lidt på dem. Jeg har som sådan ikke noget fint tøj eller jo, hele mit skab er fyldt med fint tøj, det er faktisk så fint, at jeg bruger det alle dage, også når jeg er på camping. For hvorfor bare lade det hænge og være fint inde i skabet?

Lev for satan. Vi har kun det her ene liv.

Vi lever



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker hver kommentar jeg får, og er du ny så kigger jeg forbi hos dig :)