onsdag den 5. december 2018

Ferielæsning // Boganbefaling



Jeg er lige blevet færdig med sidste side af Merete Pryds Helle´s bog “Folkets Skønhed” – En aldeles fremragende roman som fortæller om Marie og hendes slægt på Langeland. En særdeles velskrevet slægtskrønike baseret på forfatterens egen families historie.

Bogen er så sigende, og jeg har været helt opslugt. Romanen bygger på forfatterens egen families opvækst på Langeland og starter i 1930´erne, hvor vi følger Marie i hendes barndom. I et hjem, der er så fattigt og hvor vold og misbrug hører hverdagen til. Hvordan det præger Marie op igennem hendes voksne liv og da hun selv får børn. Hvor stærk den sociale arv er.

Læs den!

Jeg kan også varmt anbefale “Den der lever stille” af Leonora Christina Skov

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker hver kommentar jeg får, og er du ny så kigger jeg forbi hos dig :)