onsdag den 5. december 2018

Bucket list - 40 før 40



Der er stadig LANG tid til (527 dage), at jeg runder et ret skarpt hjørne, men jeg forbereder mig meget mentalt(!) Selvom at 40 er det nye sort og alt det der, så er det da en skelsættende alder.

Jeg har nået meget, og er meget tilfreds, men tænker da også over den næste epoke i mit liv. Børnene der bliver store og selvstændige, og hvad det så betyder for mit liv og min hverdag. Bleskift og ammehjerne er jo for længst lagt på hylden, men jeg må tilslutte mig at små børn, små bekymringer, store børn….. Eller bekymringer er så meget sagt, men der er bare mange flere ting der skal tages stilling til.

Så her er min BUCKET LIST – 40 FØR 40
1) Have ryddet op nede i kælderen i alt mit krea-gøgl – tjek
2) Vinterbade, sådan en rigtig kold vinterdag
3) Blive ferm til at tænde et bål ude i naturen
4) Tage min mand med til en Danser med Drenge koncert
5) Strikke mig en sweater af det skønne garn fra Önling jeg har liggende
6) Tage til bogmesse i Bella centeret
7) Lære at strikke strømper
8) Læse Staten af Platon endnu engang
9) Samle 8 af mine veninder til en sleep over i vores tipi telt ude i haven
10) Danse meget mere
11) Gå Kyst til kyst strækningen sammen med min mor
12) Sende Anna på efterskole
13) Lave flere rygøvelser og mavebøjninger, blive mere fysisk stærk
14) Sige mere ja til spontane ting
15) Drikke mere god rødvin – jeg er i gang
16) Begynde fast at svømme 1 gang om ugen
17) ……måske endda blive morgenbader i det lokale friluftsbad…
18) Rydde op i ting, der ikke bidrager positivt til mit liv – tjek er også i gang
19) Købe Chanel no 5
20) Sejle til Oslo sammen med min mand (vi har gavekortet liggende….)
21) Prøve at affyre et jagtgevær
22) Cykle mere – ja tak bilen holder mere og mere i garagen
23) Lægge flere puslespil sammen med børnene
24) Deltage i en portvinssmagning sammen med min kusine Eva
25) Være offline i mindst 72 timer
26) Hoppe i havet fra en båd
27) Tænde bål noget oftere i haven
28) Finde filmen “The Piano” og se den igen
29) Låne svigermor og svigerfars båd og sejle ud en weekend
30) Høre mere TV2
31) Læse flere bøger – har læst 2 siden og er godt i gang med Uendelige Verden
32) Male den ene væg i soveværelset
33) Komme en tur i Cirkus Nemo
34) Købe en ny badedragt – er ret vild med Mette Helena´s  – har købt en mega cool tankini i stedet
35) Arrangere endnu et kreatræf
36) Prøve at rapelle
37) Lære at bakke med trailer
38) Tage familien med til Nationalmuseet
39) Smide mere ud, gemme mindre – processen er i gang
40) Holde et brag af en 40 års fødselsdag omgivet af menneskene i mit liv

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker hver kommentar jeg får, og er du ny så kigger jeg forbi hos dig :)