mandag den 22. januar 2018

Pusterum // Gode bøger

We don’t appreciate negative vibes around here. Move along ❤️
 
Lørdag, hvor man burde og man skulle og man kunne..... #godebøger #loppefund #keramikbypsk #palisander #retro #mithjem
 
 
4 skønne titler til i alt 59kr i lokale genbrugsbutikker.
 
Tænk hvad man kan få for 59kr, så mange timers ro og sofahygge. Jeg elsker gode, velskrevne bøger. Elsker når jeg glider ned i stilheden, lukker af og nyder at øjnene suser henover bogstaverne og tager mig med ind i en anden verden.
 
Jeg har altid læst meget og skal helst selv eje mine bøger. Vil rigtig gerne låne mine bøger ud til andre og man må gerne skrive små noter i dem undervejs eller lave æselører. Bøger skal bruges.
 
Nogen af de bedste bøger jeg har læst er stadig Jacob Ejersbo´s triologi om Afrika.
 
"Dværgen fra Normandiet" af Lars-Henrik Olsen var også en gribende fortælling. Den læste jeg første gang i 6.klasse og fortællingen om tilblivelsen af Bayeux tapetet var så spændende.
 
"Jordens Søjler" af Ken Follet er også helt fantastisk velskrevet. Jeg er nu godt i gang med "Uendelige Verden" og kan slet ikke få nok af beskrivelserne omkring livet i 1300-tallet.
 
Jo Nesbø´s "Snemanden" gulp og gisp en gyser med karakter!
 
På hylden i genbrug stod også "Et glas mælk tak" af Herbjørg Wassmo til 8kr, tror aldrig den havde været læst. Men jeg har læst den, og den greb mig meget på en uhyggelig måde. Den handler om unge piger, der bliver lokket til vesten med løfte om arbejde, men ender som prostituerede. Ufattelig styk læsning.
 
"Pigen med den blå cykel" af Régine Deforges greb mig i mine tidlige teenage-år. Hvor er det bare en god serie om den smukke, unge Lea, som bor i Frankrig under 2. verdenskrig hvor Tyskland besætter landet.
 
"Gode venner" af Maeve Binchy står også for mig som en rigtig god pige-bog. En dejlig fortælling og nem at læse. Den handler om 2 unge piger som udvikler et ubrydeligt venskab på trods af store forskelle i arv og miljø.
 
Hvad læser du? og har du en bog du vil anbefale mig?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



 


 

2 kommentarer:

  1. Jeg har flere yndlingsbøger fra forskellige perioder i mit liv. Jeg elsker bøger – ligesom dig! "Den lukkede bog" står for mig som noget helt særligt. Kender du den? <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja den står også i reolen og er fantastisk. Den ku´ man faktisk sagtens læse igen :)
      Du har ret i, at bøgerne nok ofte knytter sig til den tid, man læste dem i, sådan har jeg aldrig før tænkt på det!

      Slet

Jeg elsker hver kommentar jeg får, og er du ny så kigger jeg forbi hos dig :)