onsdag den 20. september 2017

Hverdagen og de små faste rutiner

Når duften af fiskepinde breder sig fra panden, neglene er røde, og ja det bare er tirsdag 😉🍷

H V E R D A G E N

Den kan ramme hårdt, men hverdagens rutiner passer mig som regel alligevel allerbedst.

Siden sommerferien har jeg været i stand til at strukturere og planlægge. Få lavet madplan, og rent faktisk følge den. Fået bagt og gjort lidt ekstra ud af den mad vi indtager. Der skal så lidt til, så kan jeg straks mærke en forskel på børnene.

Så snart jeg får skåret ned på sukkeret, og mit hjemmebag bliver lige en tand mere groft, kan jeg mærke en forskel på børnenes humør, energi niveau og overskud. Hvor er det tankevækkende!

Pernilles grove tærte kan redde enhver kedelig tøm-køleskabs-aftensmad

Grovboller med havregrød til madpakkerne og perfekte til at stille den lille eftermiddags-sult

Slankemors lækre hjemmelavede lasagne tilsat gulerødder og squash

Cathrine´s morgenmadsmuffins skal bare lykkes for mig! Emil mukkede over gulerødderne, så jeg prøver at putte dem i mini-hakkeren næste gang og derved skjule dem for ham.

Emil har en ekstrem sød tand, ligesom sin mor og far, så jeg er udfordret på at forsøde hans tilværelse *tø hø* Har dog faktisk succes med at tilbyde et udskåret sødt æble, når han spørger efter slik.

Emil´s sengetid er også blevet rykket med 45min, så han nu bliver puttet kl. 19.30 i stedet for at tiden ofte løb fra os og den blev 20.15.

Og han sover!

Jeg har en helt anden dreng, meget mere glad, fræk og energisk. Jeg jager med ham og stiller større krav, for selv om at han er den mindste og yngste på matriklen, så bliver han snart 7 år og kan sagtens hjælpe til ligesom de 2 store gør.

Nogen dage er bedre end andre. Nogen dage er begrænsningerne så store, at man ikke kan se ud over dem. I dag beviste jeg overfor mig selv, at man godt kan løbe 4,3km på 25min med en baryler på cykel. Bonus var klart snakken om de pløjede marker og store vandpytter 💪🏼 Tak for kamp Emil ❤️

(i går løb jeg 4,3km med Emil på cykel ved min side. Han gad ikke, men se ham lige da vi kom i mål og kækt viste mig, hvordan jeg sku huske at strække benene ud. Se det er kvalitetstid!)








1 kommentar:

Jeg elsker hver kommentar jeg får, og er du ny så kigger jeg forbi hos dig :)