lørdag den 23. september 2017

Grove boller med kanel og banan

Libbie's snack bod er åben ⚽️

Når Victor spiller fodboldkamp skiftes vi forældre til at have en snack til spillerne efter kamp.

Den anden dag var det min tur.

Drengene elsker mine grove kanel-banan boller, så den opskrift deler jeg gerne.


Grove boller med kanel og banan

½ pk gær opløses i 5dl lunken vand

Tilsæt 1 tsk kanel - stødt nellike - salt

Et stort drys havregryn - ca. 3½dl

3 moste bananer

2dl skyr eller creme fraiche

Rør dejen sammen i røremaskine med masser af fuldkornsmel - jeg bruger den fra Finax

Dejen skal være lind, jeg brugte ca 2dl alm hvedemel indtil dejen fik den rette konsistens.

Dejen hæver i 3 timer.

Afsæt bollerne direkte på pladen med 2 skeer uden at have fingrene i dejen.

25min ved 200grader








Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker hver kommentar jeg får, og er du ny så kigger jeg forbi hos dig :)