onsdag den 18. februar 2015

Hvem sagde cheesecake...?!

 
Søndag aften inviterede min storebror hele familien på aftensmad, fordi han lige er rundet et skarpt hjørne. Han havde med bravour kræset om og kokkereret den skønneste middag med hjemmelavede burgere og den lækreste cheesecake bombe! Opskrift følger, I må love mig at afprøve den...
 
200g digestive
50g smeltet smør
360g original Philadelphia
150g flormelis
1 tsk citron skræl
10g husblas
200g smeltet hvid chokolade
200ml flødeskum
150g frosne hindbær
200g friske hindbær 
 
Step 1
Smeltet smør og kiks presses som bund ned i en springform (20 cm)
 
Step 2
Philadelphia, flormelis og ciron skræl røres sammen med en elpisker.
Husblas og smeltet chokolade tilsættes og forsigtigt vendes flødeskum og optøede hindbær med i.
 
Step 3
Hæld massen ovenpå bunden og stil på køl i 3 timer.
Pynt med friske hindbær inden servering.
 
 
Den originale version af opskriften findes her


2 kommentarer:

  1. Uhmn! Jeg elsker cheesecake! :-)

    SvarSlet
  2. Hold da k... den lyder sgu god og ser god ud. Det smutter lige ned på sidebenene.

    SvarSlet

Jeg elsker hver kommentar jeg får, og er du ny så kigger jeg forbi hos dig :)