fredag den 20. februar 2015

Har I nogensinde fattet det?

 
 
Mangler du et stort udvalg af Pokemon? Så se udvalget her hos Toysrus.dk
 
Men har du, som forældre, nogensinde sat dig ind i spillet/legen med de meget specielle og farverige kort? Victor´s interesse er dalet, tror det toppede i 1. klasse hvor de byttede kort og spillede i frikvartererne, lidt ligesom jeg i sin tid byttede brevpapir med mine veninder *ha ha*
 
Reglerne beskrives som simple, men habla(!) Jeg er stadig ikke helt med....
 
"Pokémon TCG går ud på, at få alle modstanderens Pokémons "slået ud". Det kan godt tage lang tid, og det kræver tit en god strategi. De Pokémons som man vælger har alle sammen HP (Hit Points), som viser, hvor mange "slag" den valgte Pokémon skal have. Den Pokémon som skal angribe har i nogle tilfælde flere forskellige angreb, og det er på den måde, at man slår modstanderen ud. Nogen angreb skader slet ikke, men har en anden virkning, der f.eks. får modstanderens Pokémon til at falde i søvn eller til at blive forvirret."
 
Pokémon-kortene er faktisk hele idéen med spillet. De skal bruges til at angribe og forsvare sig med. En Pokémon kan ikke angribe uden Energi-kort, og den kan kun angribe én gang pr. omgang. Man kan have 6 Pokémon i spillet på samme tid, én aktiv som skal angribe og forsvare og op til fem Pokémon på "bænken", som kan skiftes ud med den aktive. Pokémon-kortene har et billede og den samme "funktion", som den har i spillene og filmene.
 
Victor og Emil er lige nu begge to meget mere grebet og fascineret af den verden Lego Ninjago tager dem med til! Emil har fuldstændig styr på de forskellige begreber, og hvad Ninjagoerne kan hver i sær. Ja, han render faktisk rundt og råber: "JORD!" imens han kaster den ene arm frem og bliver helt stiv i kroppen...
 
Som den gode og nærværende mor(!) jeg er, så prøvede jeg den anden dag, at gøre ham kunsten efter og stillede mig op og råbte: "ILD!" *ha ha* I skulle ha´ set Emil i ansigtet!! "Ej mor det siger de altså ikke...."
 
Nå, men jeg prøvede da i det mindste...
 
 
 
Dette er et sponsoreret indlæg
Jeg er blevet bedt om at skrive om Pokemon og linke til det udvalg Toysrus har.
Ord og meninger er min egen!
 


1 kommentar:

  1. Ja min den ældste har spillet meget med de kort. Og han er altså 24 år, så man må sige de har holdt ved længe de kort. Men nej - jeg har heller aldrig fattet det spil. Foretrækker matador og den slags - det er noget jeg fatter :-))
    KH Christina

    SvarSlet

Jeg elsker hver kommentar jeg får, og er du ny så kigger jeg forbi hos dig :)