fredag den 26. juni 2020

Én krop, Én håndfuld

Annonce for med24.dk

Jeg elsker når solen begynder at skinne.

Jeg elsker at sidde i haven og hygge. Nyde det gode vejr og få brune ben.

Jeg elsker det udeliv og flow huset helt naturligt får, når terrassedøren står på vid gab, og børnene samles om trampolinen. Spiser is, kølig vandmelon og tømmer legehuset for vinterblege store plastikbiler og slappe sjippetov.

Så er det sommer i Danmark.

Men vi bliver nød til at huske at beskytte vores egen, vores børns og vores forældres hud. Det er beviseligt, at vores hud aldrig glemmer en solskoldning. Jo flere solskoldninger, du har udsat din hud for gennem livet, desto større er risikoen for at udvikle hud- og modermærkekræft. Derfor er beskyttelse af huden alfa og omega.

Det er hverken temperatur eller skydække, der afgør, om du kan blive solskoldet. Det er UV-strålerne, og dem kan man ikke se med det blotte øje. UV-strålernes styrke varierer alt afhængig af tidspunkt på dagen, og hvor i verden du befinder dig.

Kender I den gratis app "UV indeks" ??

Her kan du holde dig orienteret og opdateret om dagens UV-stråling, lige der hvor du befinder dig. Er UV-indekset 3 eller højere, skal man være ekstra påpasselig med skygge, solhat og solcreme.

Smart!



Endnu en tommelfingerregel er: én krop, én håndfuld solcreme!

Mængden af solcreme er vigtig. Bruger du for lidt, reduceres den anførte solbeskyttelsesfaktor betragteligt. Lige her kan du nemt klikke solcreme hjem til hele familien.

...og stop så med at "det er bare noget, de finder på for at sælge mere solcreme!" - for hvem har råd til at lade være og løbe risikoen for hudkræft???





1 kommentar:

  1. Jeg kan anbefale en solcreme med Aloe Vera. https://plejeprodukter.dk/vare-kategori/solcreme/ her findes der nogle gode med høj SPF faktor - og det er dejligt med en spray der er nemt at påføre.

    SvarSlet

Jeg elsker hver kommentar jeg får, og er du ny så kigger jeg forbi hos dig :)