onsdag den 18. april 2018

Det der med at dele

Living the wild life 🤙🏼 #livetiprovinsen

At dele og vise pics fra sit liv, sin hverdag, sine omgivelser. At dele med alle andre, og ofte dele med dem man slet ikke kender. At være et åbent lærred. At give folk noget at snakke om.....eller hvad er det vi gør på bloggen/instagram? og hvorfor gør vi det? hvad er hensigten? hvorfor udstiller vi? og hvad er det vi udstiller? vores liv eller blot en facade.....

Og tør folk så stå ved at de følger med? at de ved mere om én end man umiddelbart går rundt og tænker på? eller hvad er det de ved? kender de essensen, eller hvad tolker de ud af blot enkelte billeder?

Jeg går somme tider i dvale, og i den sidste tid har jeg haft det meget anstrengt med instagram. Jeg synes, at folk bare deler for at dele. Jeg kan ikke lade være med at tænke "og hvorfor skal vi så se det?" - det gør desværre, at jeg tager afstand. Jeg vil så gerne, at der er tanker bag billederne...

Så bliver jeg simpelthen så provokeret og hvorfor gør jeg det?

Instagram er jo et medie hvor der ikke findes nogen drejebog....

Derfor lukker jeg nogen gange ned, tager afstand og er stille...


"Stilhed er nogle gange det bedste svar" - Dalai Lama








1 kommentar:

  1. Jeg bruker ikke Instagram - er nok litt gammeldags. Det er så mange ting man skal følge med på og vise ting på. Synes bloggen og Facebook er nok for meg. På Fb følger jeg med i flere grupper med andre som er opptatt av det samme som meg selv, feks miljø, dyrking av egen mat og sygrupper. Men - jeg har også behov for pauser, og kan av og til bli veldig lei av dem som poster veldig intetsigende innlegg og som får mange "likes". Jeg har aldri vært som "flertallet". Er nok litt rar :-) Fin 1. mai til deg :-)

    SvarSlet

Jeg elsker hver kommentar jeg får, og er du ny så kigger jeg forbi hos dig :)