fredag den 28. juli 2017

DIY Larksfoot Pattern håndklæde

Hjemme igen efter en dejlig ferie ☀️ #hækling #hæklerier #larksfootblanket #larksfootpattern #binemor #jeghækler

Mange efterlyser DIY på mine håndklæder, jeg vil forsøge at guide Jer igennem det skønne mønster.

Husk på at jeg er ny-begynder, så håber I forstår min opskrift.

Håndklædet er ca. 34 cm bredt hvis I følger denne opskrift.

lm = luftmaske
fm = fastmaske
sm = stangmaske

Klar ?

Slå 72 lm op + 2 lm til at vende på.

Herefter hækler du 1 fm i den første lm.

Så hækler du fm hele vejen tilbage i alle lm.


Når du er ved slut hækler du 2 lm og vender. De 2 lm er den første sm i næste række.

Så hækler du 1 sm i den anden fm.

Nu har du 2 sm ok ?

Så hækler du 2 sm mere, så nu har du 4 sm på 3. række (lige de hvor min tommelfinger er)

Så hækler du 1 lm, springer over en fm og hækler 1 sm i næste fm. Så du får et hul (se billede)

Så er det bare videre med 3 sm og lav hul og 3 sm igen.

Du skal slutte af med 4 sm inden du igen vender med 2 lm.

Så i hver ende af dit arbejde har du 4 sm.

Nu skal du tilbage igen og hækler det samme. Så rækkerne er ens. Når der er huller husker du at lave 1 lm og springe over!


Nu skifter jeg så farve fra rød til lyserød.

Du hækler 2 fm og springer over med 1 lm

Hækler 1 sm og 1 sm hvor du går ned i 2. hul i det røde.

Sådan fortsætter du.

Når du vender med 2 lm laver du det samme tilbage ligesom række 3 i det røde arbejde.

Så skifter jeg til gul.

Nu skal du så ændre lidt. Du springer ikke over - men det er nemt at se på billedet.


Sådan fortsætter du så. Voila. God fornøjelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker hver kommentar jeg får, og er du ny så kigger jeg forbi hos dig :)