fredag den 23. december 2016

December prøvelser

Min svigerfar har været kreativ og lavet fine lysestager til mig. Det er helt specielt, at han har brugt gamle opsatser fra sin bror, min mands afdøde onkel, som jeg desværre ikke nåede at møde.

December er en travl måned. December er måneden hvor vi hygger lidt ekstra. December måned er pakkeræs, adventsgaver, skrabe kalendere, drillenisser, købte pebernødder og levende lys. December måned er julekalendere i tv, som sendes så sent, at man ikke kan undgå at smadre ethvert barns søvn rytme. Tusind tak til Ramasjang, for at sende Nissebanden kl. 17.00. Helt genialt med et pusterum til forældre og børn på det tidspunkt.

Jeg prøver hvert år at trække stikket og suge vejret helt ned i maven. Men man vil så gerne præstere og imponerer. Man vil så gerne give sine børn mindeværdige traditioner og fylde huset med duften af hjemmebag. I takt med at jeg bliver ældre, bliver jeg også bedre til at strukturere min tid og erkende, at vi ikke kan nå det hele.

Jeg glæder mig til juleaften og til vores tradition den 23., hvor vi fylder stuen med madrasser og sover sammen under juletræet i én stor pærevælling.

Jeg håber I alle får en fantastisk jul sammen med Jeres kære, samt et godt og lykkebringende nytår.

Kærlig hilsen Libbie

Vi har aldrig haft så fint et juletræ som i år 😍 @piaskytte 😘

.......og der er stadig en del timer til juleaften, og jeg har endnu ikke helt mistet håbet om, at jeg får bagt de vaniljekranse.....

3 kommentarer:

  1. Ja, det er så sant. Det er mye man skal huske på. For hver ting jeg rekker, så husker jeg en ny ting som skal gjøres. I dag er det kakebakst her i huset også - kakemenn. Så kom jeg på at jeg også må handle inn det som skal i julestrømpen i morgen. Koselig å se at du fremdeles blogger. Det er så mange som har sluttet. Håper du og dine får en hyggelig julefeiring - jeg likte godt det med å sove i stuen. Juleklem fra Norge :)

    SvarSlet
  2. Min vaniljekranse er stadig ikke bagt. Jeg har besluttet at vaniljekranse kan laves og spises i juledagene. God jul

    SvarSlet
  3. God jul�� Ser skønt ud ��

    SvarSlet

Jeg elsker hver kommentar jeg får, og er du ny så kigger jeg forbi hos dig :)