mandag den 13. april 2015

London er også for børn!



Til jul fik vi alle en tur til London af min storebror. Torsdag aften fløj vi fra Billund mod Stansted og satte herefter kursen mod London. Vi boede meget centralt på Ibis Hotel London City - et virkelig lækkert og børnevenligt hotel med super service og dejlig morgenmad.

Fredag morgen startede vi med at se Tower of London, gik over Tower Bridge og tog en af de velkendte røde dobbeltdækkerbusser ud til London Eye. Ved foden af London Eye i Jubilee Garden ligger der en skøn legeplads, hvor Emil fik lov til at boltre sig. Imens jeg tog op og fik et fantastisk view ud over London sammen med Victor, min far og min bror.

Efter London Eye gik vi langs med Themsen og over Westminster Bridge hen forbi Palace of Westminster og Big Ben, som især Victor og Emil var meget fascinerede af.



Herefter gik vi op imod Buckingham Palace, så børnene kunne se hvor dronningen bor. Via Green Park og videre til Speakers´ Corner. Hyde Park kom vi også igennem, og selv om at vi allerede her havde gået mange skridt, så løb drengene rundt og tumlede på græsset. Victor øvede sig og slog vejrmøller!

Vi nåede også ind og lure lidt i Harrods. Anna var helt væk i alle de flotte tasker, og ikke mindst de meget sminkede og fine damer der ekspederede kunderne derinde.

Aftensmaden købte vi i et supermarked. Sandwich, chips, cola og rødvin som vi indtog siddende i en lille park tæt på hotellet. Vi hyggede og drengene fik lige brugt den aller-allersidste energi.



Lørdag startede vi i Madame Tussauds. Det var en god beslutning, for det regnede lidt og vi kunne gå lige ind uden den mindste kø. Det var en god oplevelse for alle. Emil nød især den sidste afdeling med Marvel Super Heroes. Det var dog kun Tommi, min far og storebror der vovede sig ned i Chamber of Horrors & Scream.

Herefter tog vi med underground ud til Camden Lock Market, som er the creative and cultural heart of London. Vi var noget overvældet over alle de mennesker, der var samlet lige der! Vejret var fantastisk, og vi nød at gå rundt og se på alle de spændende ting og prutte lidt om priserne.

Vi fik os også en skøn frokost hos Poppies i Camden, som serverede Fish and Chips. Nøj hvor var det bare lækkert!



Lørdag aften tog Anna, min storebror, min mor og mig i Lyceum Theatre os så musicalen The Lion King. WAUW sikke en stor oplevelse! Vi var alle fuldstændig målløse over musikken, farverne, kostumerne og hele den fantastiske sceneopsætningen. Den forestilling kan kun anbefales!



Hjemme igen gør jeg status. Det har været nemt at rejse i samlet flok med alle 3 børn. Vi har gået mange kilometer, oplevet meget og snakket om alle de historiske monumenter vi er kommet forbi. Både Anna og Victor har stillet mange spørgsmål undervejs, og jeg tænker at sådan en rejse er dannende for dem. Jeg er faktisk slet ikke til bade-ferie eller 1 uge i Tyrkiet med 40 grader i skyggen. Ofte bliver jeg mere doven af dase-ferie. Heldigvis er Tommi og mig ens på det punkt. Jovist har vi vores dejlige campingvogn, men den er blot vores base, når vi er på ferie her i DK. Vi skal stadig ud og se noget, opleve de danske seværdigheder.

Vi har sust rundt på kryds og tværs i Underground. Anna fik mere og mere forståelse for hvordan man fandt rundt dernede, og Victor blev lynhurtig til at finde rundt og ikke mindst se skiltene med "Way Out"

Vi købte allesammen et Oyster Card til brug i Underground og busser. Det var nemt og praktisk. Vi købte det derovre, men når man søger på det, kan det også bestilles hjemmefra.

Vi havde lagt en plan hjemmefra over, hvad vi gerne hver især ville se. Strategisk er det en god ide, når man rejser så mange sammen. Der var samtidig også masser af tid til, at vi kunne stoppe op og se på alle de mange forskellige mennesker, der opholder sig i London. Lytte til gademusikanter, se små smarte hurtige biler, flotte langbenede unge damer i høje stilletter osv osv

Emil fulgte også godt med, det var kun fredag eftermiddag, at gassen gik lidt af ham udenfor en Starbucks. Vi skiftedes til at bære ham, og det var da faktisk ret hyggeligt at have ham hængende. Min "lille" dreng...


Alle billeder her er fra min Instagram profil.
Jeg lover at få tømt kameraet og vise flere billeder.

7 kommentarer:

  1. Det lyder til I har haft en dejlig ferie, det ser i hvertfald sådan ud.

    SvarSlet
  2. Hvor skønt. Det er en god storebror du har

    SvarSlet
  3. Hvor skønt. Det er en god storebror du har

    SvarSlet
  4. Det ser ud til at have været en god tur. London er en fantastisk by og Lion King er bestemt alle pengene værd - min yndlingsmusical tror jeg

    SvarSlet
  5. Simpelthen dejligt. Åh vil elske at komme til London snart igen:-):-):-)
    DEJLIGTbillede med trætte Emil. Kram

    SvarSlet
  6. London er så fantastisk, sikke dejlige oplevelser I har haft... :-)

    SvarSlet
  7. Åh, er misundelig, var der i november og overvejede også en musical - så Fame i 2004 derovre, det var så fedt.

    - Anne

    SvarSlet

Jeg elsker hver kommentar jeg får, og er du ny så kigger jeg forbi hos dig :)