mandag den 30. marts 2015

Container nr. 25



Det er faktisk ikke særlig tit, at jeg tager med på genbrugspladsen. Men i lørdags gjorde vi det til en familietur. Traileren var proppet med alskens gammelt skrammel, som skulle sorteres.

Jeg kan simpelthen ikke lade være med lige at stikke snuden ned i containerne, for at se hvad andre skiller sig af med, og i deponi nr. 25 var jeg heldig! Den fineste lille skjuler, godt nok med et mindre afslag, men det kan nemt skjules, lå indenfor rækkevidde og kom straks med mig hjem.
Nu pynter den så fint i køkkenet.



Dette store fine fad lå lidt gemt med den dybe blå farve undgik ikke mit ravneblik. Jeg blev noget overrasket over at det er et Bing & Grøndahl fad, mønsteret er designet af Anne Grethe Halling-Koch, som bl.a. også har lavet serien herunder, som min mormor faktisk har stående i sin stue.



Er du også container kigger...?

9 kommentarer:

  1. Nej det er jeg ikke...
    Når jeg kører på genbrugen, skynder jeg mig at komme af med mine ting og så afsted igen. Jeg skulle jo nødigt komme hjem med noget "nyt" , nu jeg endelig har smidt noget ud... ;-)

    Kh. Linette

    SvarSlet
  2. Sikke fine fund, det gad jeg godt at vores lokale genbrugsstation gav os lov til at kikke i containerens, men det må man ikke i Vojens, jeg skal love for de er ude med riven så.... Tror vi skal til og køre til toftlund istedet.... :-)

    SvarSlet
  3. Skønne fund, Libbie. Jeg har faktisk fået forbud mod at tage noget/mere med hjem, men det glemte jeg den dag med brudekjolen... Drømmer stadig om at score en stor samling Wiinblad på genbrugspladsen :)

    SvarSlet
  4. Hvis jeg måtte kigge i containerne på vores genbrugsplads, havde jeg gjort det. Som Heidi har jeg også oplevet, at de er ude med riven, bare man sender et blik ned i en container. Når det er sagt, kigger jeg hellere end gerne, når der er storskrald i nabolaget :-)

    Rigtig fine fund!

    SvarSlet
  5. Ej det er da utroligt hvad der bliver smidt ud. Godt du fik reddet de ting. Jeg er vild med det der fad. Ærgerligt at sådan nogle ting ikke bare bliver afleveret i en genbrugsbutik....
    Kh Christina

    SvarSlet
  6. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet
  7. uhhhhaaa... det må vi skam ikke på vores genbrugsstation.. fy fy skamme..
    jeg synes det er trist at de ikke laver et rum til de ting som er fine, men som bare bør skifte ejermand..
    Det har de i nærheden af min lillebror... og det er da smart..

    SvarSlet
  8. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  9. I den grad. Jeg har fundet masser af ting i containere og sat frem til storskrald.
    På vores genbrugsstation var der tidligere et rum, hvor man kunne stille ting frem, som andre så kunne hente, men det har de lukket. Ærgerligt. For det er virkelig helt sindsygt, hvor meget folk smider ud.

    SvarSlet

Jeg elsker hver kommentar jeg får, og er du ny så kigger jeg forbi hos dig :)