mandag den 11. juli 2016

Negerbolle sommer dessert

Instagram media libbiem - Dessert part 1 for tonight with good friends ❤️ @freja80 @frkwolff

Lørdag aften havde vi besøge af gode venner. Når vi mødes er det altid sammenskudsgilde. Dem der lægger hus til bestemmer menu og uddelegerer opgaver. Så er det nemlig ingen sag at have gæster, og det handler jo om at mødes og skabe gode minder.

Så vi stod for kartoffelsalat og dessert.

Jeg havde set denne Negerbolle dessert kage på facebook og måtte afprøve. Den er virkelig god og super nem at gå til.


Negerbolle Dessert Opskrift

Knus 1 pose makroner ned i et fad.
Jeg stænkede herefter makronerne med lidt portvin.

Så lagde jeg negerboller ned ovenpå makronerne, side om side med bunden øverst. I mit fad passede det lige med 24 negerboller. Herefter gav jeg hver negerbolle et lille tryk.

Piskede ½ L fløde og vendte ca. 3 dl creme fraiche heri samt 3 tsk vaniliesukker og 2 spsk flormelis.
Smurte "cremen" ud over negerbollerne og pyntede med jordbær.

Den stod herefter på køl i ca. 6 timer.

Kombinationen af den søde fyldige lidt syrlige creme og den knasende chokolade fra negerbollerne samt bunden af makroner smagte fantastisk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker hver kommentar jeg får, og er du ny så kigger jeg forbi hos dig :)