tirsdag den 23. juni 2015

En dødlækker rest



Man har altid en favorit.

Altid noget man sukker over. Mit hjerte banker for det smukke retro print med blomsterne her.
Det er både farvevalget og de buttede bløde blomster som gør det unikt for mig.
Ja, retro bølgen har stadig ikke lagt sig hos mig...

Den retro bølge, som nok var på sit højeste i 2011, og som gjorde at blogland faktisk fangede min interesse. Det var uden tvivl Ulla´s blog som jeg blev helt fascineret af, og Vicki´s verden med bløde pasteller gjorde at jeg startede min egen samling af smukke print.







Jeg flankerer mig stadig med retro ting, og tror ikke længere at jeg er en del af en dille. Jeg kan bare enormt godt lide designet og farverne, fra dengang jeg selv var barn.

Alle 3 børn har, som jeg selv, sovet i de gamle skønne orange elefanter. Jeg elsker det print og synes der er en vis form for nostalgi hengemt i betrækket. Jeg er så glad for, at min mor har gemt betrækket i alle de år, og kan stadig forbavses over, hvor pænt det stadig er i farverne.

Så da printet blev genoptrykt i 2012, var jeg ikke et øjeblik i tvivl om, at dem måtte jeg eje flere sæt af. Emil sover nu i de blå elefanter, og jeg har selv valgt de smukke gule elefanter på min dyne.

Barnligt? Måske, men jeg er sikker på at alle tre børn vil huske tilbage på Deres barndom når de ser elefanterne. Sovetrine forhandles hos Sovedyret.dk i alle størrelser og findes i farverne orange, turkis, lilla, brun og gul. Sengetøjet fra Night & Day er 100% øko tex bomuld og så lækkert!

2 kommentarer:

  1. Jeg har det på samme måde! Holder rigtig meget af retroprintene og har mange stykker, som er dyrebare for mig. Men må nok hellere i gang med at bruge dem til et eller andet;-)

    Kh
    Anna

    SvarSlet
  2. Her hjemme er vi også stadig vilde med retro og både manden og jeg ligger i grønne æbler for tiden ;) jeg er vild meget af det nye enkle med rene linjer og sådan men synes det er flottere sammen med farverne og printene fra min egen barndom, så her hjemme har vi et skønt personligt mix som for nogen måske virker rodet, men for os er det ren hygge :)

    Smuk pude du har lavet :)

    SvarSlet

Jeg elsker hver kommentar jeg får, og er du ny så kigger jeg forbi hos dig :)