tirsdag den 16. september 2014

..det er fordi jeg elsker alt det blå

 
Stærkt inspireret af Katrine´s indlæg om platter må jeg også lige
dele min passion for den kongelige blå farve med Jer!
 
Jeg har arvet rigtig mange juleplatter, og vi bruger dem dagligt.
 
Jeg synes de udgør et pudsigt islæt på vores spisebord, og smukke ting skal jo bruges
 og ikke gemmes væk efter min mening.
 
 
Billedet her er lånt hos RoyalCph med Deres Christmas Tables anno 2013
Her er det Cathrine Raben Davidsen der har givet sit bud på et julebord.
Jeg synes det er så smukt og velovervejet.
 
 
Her vokser min flotte pilea sig stor og stærk sammen med mågen.
 
Koppen blev købt og sendt med posten, men ak den kom ikke hel frem, så Tommi
fik den møjsommelig limet og jeg fik hurtigt idéen med at bruge den til små skud.
 
Kageopsatsen har Tommi også lavet, og jeg glæder mig til at pynte den med juleslik.
Lige nu står den fremme i køkkenet med frugt på.
 
Elsker du det gamle kongelige, elsker du at hade det eller er det bare slet ikke din stil?

13 kommentarer:

  1. Sikke en fin kageopsats - sådan en ønsker jeg mig! :-)

    Jeg er forbi min "blå periode", nu nyder jeg i stedet mit helt hvide Royal stel. Og så kan man jo give den gas med tilbehør og servietter og den slags i stedet. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også super glad for den. Den har lige den rette størrelse til lækkert konfekt :)

      Slet
  2. Jeg elsker det! Historien, traditionen. Jeg synes det er sjovest når jeg får lov at arve... pusler med et blog indlæg om ting jeg har arvet... så er historierne jo en del af mine historier.
    Lækker kage opsats - og meget inspirerende julebord.
    Solhilsner
    Stine

    SvarSlet
  3. Jeg er vild med det blå! Samler selv på blå tone hotelporcelæn fra B&G :)

    SvarSlet
  4. Jeg er enig - de smukke ting skal bruges, gerne hver dag!

    SvarSlet
  5. Hihi, mange tak for referencen :) Sikke en flot opsats, sådan en gad jeg også godt have. Jeg har i øvrigt pandaplatten, hvis du stadig mangler den...? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ved du hvad der er en anden Katrine // smaatanker.dk der vil sende den til mig!!! Er det ikke fantastisk :)

      Slet
  6. Hvor er det bare en fin opsats du har fået dig. Flækker tallerknerne ikke der bores hul i dem? Jeg troede at jeg var meget alene om at elske juleplatterne. Må dog sige at de mest bruges i julemåneden

    SvarSlet
    Svar
    1. Min mand har brugt et specielt diamant bor med vand så flækker de ikke. Vi startede også med kun at bruge dem til jul, men jeg synes de er festlige hele året rundt :)

      Slet
  7. Jeg synes det er så smukt, men det bliver hurtigt for meget for mig. Det der julebord giver mig total stress-følelse i maven. Alt for mange ting og indtryk...

    Jeg kan rigtig godt lide ideen med mågen, sådan tror jeg også selv jeg ville bruge koppen - den er alligevel for lille til at kunne rumme en seriøs kop kaffe :)

    SvarSlet
  8. Elsker det kagefad. Har set flere har lavet dem. Min mor har faktisk også taget ideen til sig om at bruge platterne.

    SvarSlet

Jeg elsker hver kommentar jeg får, og er du ny så kigger jeg forbi hos dig :)