tirsdag den 1. juli 2014

Vejen til vore hjerter...

 
 Jeg er overbevist om, at lækker mad både er visuel skøn og spændende for vores smagsløg.

K-Salat har udfordret mig til at give mit bud på glæden ved frokostbordet.

Jeg vil dog ændre på konceptet, surprise(!) for jeg vil hellere give mit bud på glæden ved,
 at sætte rugbrød på madplanen, som hele familiens aftensmad!!

Her hos os er det at samles omkring bordet til rugbrødsmadder ikke nødvendigvis en dårlig ting. Børnene elsker når vi "tømmer køleskabet" og fremtryller lækre retter for enhver smag.
På den måde får vi brugt mange af resterne og undgår madspild.

De aftensmåltider giver mig luft i hverdagen,
der er ingen stress og vi har tid til at sidde og hygge os sammen.

Ja tit og ofte bruges resterne faktisk også i madpakkerne. Især min mand får kamp til
stregen nu af Victor, som også kan se muligheder i en halv frikadelle eller en fiskepind.

Kvaliteten af vores rugbrød er altid i top. Vi spiser kun rugbrød fra Lagkagehuset!
Noget min mand har bragt med ind i forholdet, men jeg kan kun give ham ret.
Nu smager alt andet rugbrød enten for surt eller konsistensen er klistret og klæg.

Billedet for oven er min all time favorit sommermad.
Nye danske kartofler med et strejf af mayo og et drys ristede løg!!
Det med de ristede løg har jeg lært af en god kollega, det lyder underligt, I know, men prøv det.
 

Min mands klassiske æggekage med skarpe stykker af grøn peber
og tilberedt i fedtet fra en hel pakke bacon. Need I say more....?

Hvordan samles I andre om rugbrødsmadderne?
Spiser I den i det fri her om sommeren?
Eller har I sjove tiltag som I vil dele med os andre...?!


5 kommentarer:

  1. Uha. Du rammer noget her, Libbie!
    For med et par måneders lchf bag mig har jeg nærmest glemt smagen af rugbrød. Men dine billeder får mig til at længes. For et stykke tid siden postede jeg selv et indlæg om min yndlingsrugbrødsmad :-).
    Den er uovertruffen!
    Og nu kan jeg ikke klippe et link ind... Øjeblik.

    SvarSlet
    Svar
    1. http://majdumilde.blogspot.dk/2012/11/rugbrdsmad.html?m=1

      Så håber jeg det virker :-).

      Slet
  2. Sjovt - jeg har lige spist en kartoffelmad i dag - ikke med ristede løg, men med rå, det er nemlig også godt:)
    Ville bare lige sige hej (vi er jo til blogtræf ;)) glæder mig til at følge med her :)

    SvarSlet
  3. Åh ja, rugbrødsaftener er bare hyggelige - de er også et hit her i huset :) og kartoffelmad med ristede løg er bare det bedste, mmmmh :)

    Et andet hit her i huset er koldt hævede hjemmelavede flütes med salat og bunkevis af rejer med et strejf af ægte mayonnaise - selv ungerne er vilde med det og da dejen tager ca 3 min at bikse sammen og max 2 min at smide på pladen flere timer senere så er det ligeså nemt som rugbrød - elsker når aftensmad kan være både super nem, hyggelig og top lækker på en gang :)

    SvarSlet
  4. Hos os har vi en fast ugentlig rugbrødsturnus, hvor vi tidsmæssigt ikke kan få det til at hænge sammen , at skulle lave varm mad... Og du har ret, rugbrød på aftensmadsbordet behøver ikke være en kedelig ting.. :0) Spejlæg, brasede kartofler ( rester fra måltidet dagen før), en rest sild , resten af spegepølsen fra Højer Pølser, osv, det bliver faktisk til et festmåltid... Og din kartoffelmad med ristede løg, er også et fast sommerhit hos os alle 5. :0)

    SvarSlet

Jeg elsker hver kommentar jeg får, og er du ny så kigger jeg forbi hos dig :)