fredag den 14. oktober 2011

Who me? I´m a golden girl!

Mine smykker betyder utrolig meget for mig!

Jeg kan ikke undvære dem, og har enormt svært ved at tage dem af for at bruge nogen andre. Derfor går jeg sjældent med "mode-smykker", det er faktisk kun mine øreringe jeg skifter dagligt alt efter humør.

Håber I har lyst til at høre lidt om mit guld!


Min "prinsessering" symboliserer fødslen af min dejlige, store, eftertænksomme pige Anna.

Min "Mary" ring havde jeg ønsket mig lige siden jeg ventede Victor. Jeg ville have købt den, da Victor var omkring 1 år, men den var steget så meget i pris, at jeg endte op med at købe én anden istedet. Synes, at jeg også ville have en ring, der skulle være et varetegn på min drengs fødsel.


Derfor købte jeg en ring med en blå sten i (drenge-farve), men øv den går jeg faktisk sjældent med(!) fordi den nemt river og kradser børnene....

Da jeg fyldte 30 år havde min kæreste (nu mand) købt "Mary" ringen til mig.
Jeg vil aldrig glemme den morgen, hvor han kom med den lille æske (jeg var sikker på, at han havde købt en ny cykel til mig).
Ringen betyder ufattelig meget for mig. Jeg synes den er så enkel og smuk. Jeg besluttede også hurtigt at få indgravet vores citat i den.


Guldringen med den røde sten er faktisk min oldemor, Dora´s, vielsesring. Den er så tynd og slidt, men jeg elsker den. Jeg har regnet mig frem til, at Dora og Bertel må være blevet gift omkring 1875.

Fordi Dora og Bertel (mine oldeforældre) fik 14 børn, hvoraf Astrid døde af kræft da hun var 35 år. Min mor er faktisk opkaldt efter hende. Nå, men de fik hele 2 hold tvillinger (tænk sig engang), hvoraf min bedstefar Hans og hans tvillingebror Otto var de yngste og de blev født i 1914. Så har jeg regnet mig frem til, at hun nok har været 38 år, da hun fødte dem.

Min mormor har så fået ringen på et tidspunkt, hun kan desværre ikke huske i hvilken forbindelse.
Hun fik den røde sten sat i og forærede den til min mor, da hun blev konfirmeret. Det må have været midt i 60´erne.

Nu er den så tilkommet mig, tror jeg overtog den, da jeg gik i gymnasiet, fordi min mor ikke kunne passe den mere og jeg skulle til fest i en rød kjole.

Man kan stadig skimte indgraveringen af min oldefars navn, Bertel.


(Nu blev jeg vist helt nostalgisk igen!!)

Så er der jo også min vielsesring.
Need I say more?

Den ring har så mange betydninger for mig og den skal aldrig forlade min højre ringfinger.

Vi valgte en helt glat guldring, fordi jeg synes det hører sig til(!)
Er den ikke bare helt enkel og smuk!


Og til sidst min halskæde, som jeg fik af den stolte far, da jeg fødte Emil.
Også den har jeg sukket efter i mange år. Vi var faktisk så heldige at finde den hos en guldsmed, som ikke havde fået justeret priser, så vi fik den til "gammel" pris, for hold op hvor guldpriserne er steget!!


Har du også smykker der betyder noget helt specielt for dig?
Fortæl, fortæl, jeg lytter gerne!

1 kommentar:

  1. Jeg har aldrig gået forfærdeligt meget med smykker, selv om jeg har en del af dem. Og så har jeg et arbejde, hvor jeg ikke må ha' ring, armbånd osv på.
    Men min vielsering, arveøreringen fra svigermor jeg bar til vores bryllup, min morgengave, min margurit halskæde og øreringe, og de 3 hjerter jeg har fået i forbindelse med børnenes fødsel er de smykker der bestyder mest for mig.
    Kik forresten forbi min blog, jeg har en give away på højkant:-)

    SvarSlet

Jeg elsker hver kommentar jeg får, og er du ny så kigger jeg forbi hos dig :)