torsdag den 10. september 2015

Mit hæklede tæppe i udestuen



Det er tykt, det er lækkert og farverigt, og så giver farvespillet bare en form for varme til udestuen.

Min mors hænder står aldrig stille, og for over 1 år siden gik hun i gang med at hækle tæppet her. Det er kun hæklet i garnrester fra hendes lager, mener hun brugte 4-6 tråde ad gangen for at gøre det ekstra tykt og lækkert.

Min mor har det ligesom mig, der må helst ikke gå noget til spilde, og eftersom hun ret ofte får garnrester fra veninder og bekendte så vokser lageret. Tit er resterne blandet kvalitet, både bomuld og akryl, hvilket er underordnet til et projekt som dette tæppe.



Hos kukuk.dk kan du købe garn, hæklenåle, strikkepinde og alt hvad hjertet begærer indenfor den kategori.

Jeg hverken hækler eller strikker, det lader jeg min mor om. Men jeg elsker at få og bruge det hun laver.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker hver kommentar jeg får, og er du ny så kigger jeg forbi hos dig :)