mandag den 21. september 2015

Læseliste #4

Photo from libbiem

En dag hvor jeg var på biblioteket efter en bog, jeg havde reserveret, bemærkede jeg, at der på hylden stod 6 ens bøger klar til afhentning. Tænkte straks, DEN må være populær(!)

Kunne også se at jeg havde set omslaget før, og hjemvendt kunne jeg nikke genkendende for ja "Min mands hemmelighed" stod i min bogreol. Købt i Netto i sommerferien til en sølle halvtreller.

Så da jeg havde læst trilogien "Lix & Alexander" færdig og leveret den retur til Anna, kastede jeg mig over romanen af Liane Moriarty. Den er super god. Fyldt med spænding og intriger.

Vi møder Cecilia hvis mand er på forretningsrejse, og da hun finder et brev fra ham, hvorpå der står, at det kun må åbnes i tilfælde af, at han dør, er hun ved at gå til at nysgerrighed - pludselig er brevet åbnet og det skal vise sig at blive skæbnesvangert. Hun er ikke den eneste der påvirkes af hemmelighederne i brevet.

Den kan kun anbefales, og jeg vil helt bestemt også læse "Store små løgne" af samme forfatter, som også netop lige er blevet udgivet.


Her i weekenden gik jeg i gang med Lars Mytting´s "Svøm med dem som drukner" Bogen blev i 2014 Norges helt store bestseller. Romanen følger drengen Edvards liv. Som lille dreng mister han sine forældre i en fransk skov, og fire dage senere befinder Edvard sig pludselig et andet sted i landet. Han vokser op hos sine bedsteforældre i Norge, men da bedstefaren dør står 23-årige Edvard pludselig tilbage med en række ubesvarede spørgsmål om forældrenes død.

Det er en spændende slægtsroman om en ung mand og hans dybdegående søgen i en slægtshistorie, der viser sig at bære på dybe hemmeligheder og fortielser om store tragedier. 


Indtil videre griber den mig rigtig meget og jeg har svært ved at lægge den fra mig.

På natbordet ligger der stadig to bøger,
Langebro med løbende figurer af Bjarne Reuter og Brudeskibet af Jojo Moyes

Jeg er stadig på udkig efter Alt det lys vi ikke ser af Anthony Doerr - den er nu sat på min ønskeseddel til fødselsdag eller jul.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker hver kommentar jeg får, og er du ny så kigger jeg forbi hos dig :)