onsdag den 5. december 2018

Om fokusområder, taknemmelighed og humør!



Lørdag formiddag pakkede vi læskedrikke og store madpakker og kørte nordpå, destination Legoland. Vejret var fantastisk, og parken så vildt flot dekoreret. Vores første tur i Legoland, hvor de har Halloween tema. Vi var der sidst i sommeren 2016. Hvor formår de bare hele tiden, at give én det der helt rigtige sus af, at parken og Lego bare er helt unik. Vi elsker minibyen og alle de gamle attraktioner, der er bare noget nostalgi ved, at noget bliver ved med at være, som det plejer. Alligevel sker der også bare noget nyt hele tiden. Store flotte betagende skulpturer, som er opsat og nye forlystelser, som giver det helt rigtige sug i maven. Det endte da også med, at vi opgraderede vores billetter til sæsonpas for 2019. Vi skal bare afsted. Give os selv det pusterum, også når vi endda ikke bor længere væk fra parken, end vi gør.

Men altså hvor kan jeg blive træt, træt og træls over at nogen mennesker, tilmed mennesker der jo er tæt på mig, siger eller skriver noget i retningen af – “Så skal I i Legoland sammen med resten af Danmark” eller “Puuuuuha så kommer I da til at stå i kø” – Hvilken kræft er det der driver mennesker til at pille andres glæde sådan ned? Får man et rush af det? Føler man sig klogere eller bedre vidende, fordi man aldrig selv kunne komme i tanke om at ramme Legoland når efterårsferien starter? eller hvad er det?

Jeg bliver bare så ked af, at man ikke siger – “Fedt mand! God tur. Nyd solen, hinanden og oplevelserne” – og så fuck da om I er bange for, at vi er der med resten af Danmark, så møder vi måske nogen vi kender!

Al negativitet skal gøres til skamme. Parken var fuld af glade mennesker og små børn. Vi stod maks i kø i 20min til de store rutsjebaner, Anna i 30min til én af de nye events. Men ellers hed ventetiden kun både 5, 10 og 15min til ret mange af forlystelserne. Vi fik alle prøvet en masse! og fulgte efter børnene som havde helt styr på, hvad de gerne ville se og prøve.

Da mørket faldt på gik vi ombord i en pizza-/pastabuffet og afsluttede dagen med at se det fede fyrværkeri show, som parken har kl. 20.00 – hylende hekse skrig blandet med tonerne af “Ghost Busters” og “Thriller” og et overflod af store smukke raketter på himlen. Virkelig en fed afslutning på vores dag. Noget helt specielt at være i parken imens det er mørkt og tusindvis af lyskæder og farvede lamper forskønner dekorationerne rundt i hele parken.

Jeg er taknemmelig for, at vi har mulighed for at give vores børn denne oplevelse. Taknemmelig over at se begejstringen ved børnene over hvor fedt det bare var, at de ikke tager det for givet, at alle griner og at vi havde tid og ro´en – tid til at prøve bådene flere gange og tage én ekstra tur i Polar Ekspressen, som klart er min favorit – dét der frie fald er bare så sjovt!

Jeg håber, at alle Jer der planlægger en tur i parken her i uge 42 også får en helt fantastisk dag.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker hver kommentar jeg får, og er du ny så kigger jeg forbi hos dig :)