torsdag den 13. november 2014

Hvad kan man få for en 20´er????

 
Opslag den anden dag i Emils børnehave:
"Alle børn skal medbringe en pakke - max 20kr til pakkekalenderen på stuen,
helst noget der er brugbart til både piger og drenge."
 
Men come on hvad kan man finde til tyve kroner?
 
Ikke misforstå mig, for jeg synes ikke beløbet skal stige, alle skal kunne være med.
 
Så jeg satte mig ved maskinen i går aftes og syede nogen farverige ærteposer.
 
Ærteposer er et simpelt redskab perfekt til sjov motorisk leg og styrkelse af finmotorik.
Til at kaste med, balancere med. Hånd/øje koordination. Leg som styrker børns kropsbevidsthed.
De er også gode at nulre med, når børn skal slappe lidt af.
 
Jeg håber, at det barn der får Emil´s pakke bliver glad for de grønne ærteposer.

11 kommentarer:

  1. Super god idé - den vil jeg straks tage til mig:)

    SvarSlet
  2. Er der ærter i? Eller er der ris?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har puttet flækkede ærter i, synes det er smart at nogen putter granulat i, men de her er til børnehavebørn så tror ikke de putter dem i munden :)

      Slet
  3. Super ide. Jeg har selv forleden klippet til 20 poser.
    Jeg kommer granulat i mine;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Smart med granulat! Hvor køber du det?

      Slet
  4. Super ide med ærteposer;-)

    Det er et lille heldigt barn, der får den gave ;-)

    SvarSlet
  5. Fed kalendergave, og så er den hjemmelavet, endnu federe... :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Emil var også SÅ stolt da han afleverede gaven i morges i bh

      Slet
  6. Lækker gave :) Det gode ved granulat er også at de kan vaskes - har også hørt nogle bruger Ikeas (hama)perler...

    SvarSlet
    Svar
    1. Korrekt, men jeg har aldrig vasket ærteposer.... Lidt ligesom jeg heller ikke vasker mine sofapuder :) Så syer jeg bare nogen nye.
      Tænker om perler er tunge nok?

      Slet

Jeg elsker hver kommentar jeg får, og er du ny så kigger jeg forbi hos dig :)