lørdag den 25. juni 2011

Gode venner

Så er der dømt sommerferie, og endnu engang siger jeg til mig selv at vi skal huske at leve i nuet, ikke se begrænsninger men muligheder, nyde sommeren, hinanden, haven, terrassen, grine, pjatte og lege.

Så da skolegården var fyldt med børn der sang "ferie, ferie, ferie - slap nu af du har fri...." og vi havde sagt go´ sommer pakkede jeg bilen med klapvogn, madpakker, tæpper, 3 dejlige glade unger og vi satte kurs mod byen der afholder festival. Her fandt vi en plads i solen og nød samba-rytmerne og det enormt flotte karnevals-optog gennem gågaden. Anna elsker det! Der er så megen stemning og glæde i trommerne og alle de børn og pædagoger der har lagt et stort arbejde i kostumer, ansigtsmaling og bannere.


Senere; Total hygge med lækker grillmad, gode venner (sådan nogen hvor en skovl er en skovl, hvor man kan være 100% ærlig, drikke noget go´ rødvin imens ungerne leger, grine, pjatte og være alvorlige) Fik hele verdenssituationen vendt og gik hjem i mørke ved midnat. Vi nyder disse aftener.


Disse "fælles-spisnings-aftener" er faktisk inspireret af Sif Orellana - Hun skrev i én af sine lækre kogebøger, om aftener hvor man mødes med gode venner til en omgang nem mad, ingen stillen an, bare hygge - fordi man ellers ikke får set hinanden, når den ene dag bare tager den anden. Så vi skiftes til at lægge hus til, den der holder laver spaghetti kødsauce eller lasagne, den anden familie kommer med salat og flütes. Menuen må der ikke ændres på, for så er vi uden for konceptet! Ja ok, så grillede vi godt nok i dag, men nu skulle midsommer jo lige fejres..

Hjemvendt nåede vi slutningen af Forest Gump, altså bare en fantastisk livsbekræftende film. Derfor dagens citat: "Life is like a box of chocolate, you never know what you´re gonna get!"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker hver kommentar jeg får, og er du ny så kigger jeg forbi hos dig :)