mandag den 7. november 2016

En nem snydetop

Den blev da ok 🌸🌺 #itsalibbie #binemor #jersey #jerseyrester #hjemmesyettøj

I weekenden var vi budt til lækker mad hos gode venner. Fruen i huset syer også rigtig meget, så jeg var næsten "nødt til" at gå i kælderen og kreere et eller andet.

I længe har min kollega sagt til mig, at jeg jo også ku´ sy bluser og nederdele, så det ikke altid er kjoler jeg får lavet. I kælderen fandt jeg resterne af de smukke blomster fra kjolen med den store krave, samt en gammel slidt T-shirt, som havde et ok snit.

Jeg lagde blot blusen på stoffet og klippede rundt. Ryggen er delt i to stykker hvor tråd retning faktisk går vandret og ikke lodret. Der var ikke stof nok til at håndhæve alle sy reglementer, men det fungerer fint.

Jeg har kun kantet halsen, ærmer og bund står råt, men jersey trevler jo ikke, så det er super. Jeg havde end ikke stof nok til et lille ærme, så snydetoppen skal bruges under en jakke eller cardigan.

Så nemt kan det gøres, og vupti jeg er nu en rest stof fattigere.

Må hellere komme i kælderen i dag og få klippet et nyt kjolemønster ✂️Kan mærke at energien er tilbage #itsalibbie #binemor #jersey #jerseyrester #hjemmesyettøj

Nothing to wear tonight 🤔Så fandt rester nok til en sød lille top 🌺🌸 #itsalibbie #binemor #jersey #jerseyrester #hjemmesyettøj

3 kommentarer:

  1. Altså...vupti og vupti... Jeg er sikker på, at processen ville blive knapt så smertefri hvis jeg gav mig i kast med det hjemme hos mig. Det ville mere være sådan noget 'hov' eller ...'ups!'..
    Overvejer du at tage imod postordre?
    Jeg er mega-imponeret!

    SvarSlet
  2. hej libbie, det ser rigtig flot ud og klæder dig fantastisk.... især med dine nye figur :0) Kh ulrike

    SvarSlet
  3. Smukke dig...

    Fedt at du ser mulighederne i stofresterne og ikke begrænsningerne.

    SvarSlet

Jeg elsker hver kommentar jeg får, og er du ny så kigger jeg forbi hos dig :)