onsdag den 7. september 2016

Min helt egen farvesammensætning

Ahrmen se nu lige her 😍 Har været hos min strikkedame i dag, blot for at se hvor vidt hun er kommet med min cardigan. Hun er sejere end sej. Er det ikke vildt! Hun fik garnet i lørdags 👍🏼 Jeg kan ikke beskrive hvor lækkert og blødt babyalpaca ulden fra @frisenvang føles, og farverne er endnu mere klare og smukke i virkeligheden!! Jeg kan næsten ikke vente til den er færdig #frisenvang #babyalpaca

Der gik 4 dage så var Karin allerede kommet så langt med min nye cardigan. Hun er for vild!

Jeg er stadig super glad for mit farvevalg, og synes mønsteret får et utroligt flot spil med den varme pink, som modspil til det blå.

Frisenvangs naturgarn i farverne råhvid, brun, sort og grå er ikke indfarvede. De har ganske enkelt dyrenes egne farver. Det grønne-, blå- og pinkfarvede garn er farvet med plantefarver fra Andesbjergene.

Jeg kan ikke med ord beskrive hvor blødt og rart babyalpaka ulden er at røre ved. Det er som om, der er en hinde af balsam lagt henover hver tråd. Man kan tydeligt mærke, at det er naturens egne olier fra dyrenes pels, der gør ulden til noget helt særligt.

Lige nu kører Frisenvang med super tilbud på Deres lækre garn, hvis du køber 4 nøgler garn eller mere, se her

WAUW! Så smukke farver er landet fra @frisenvang 👌🏼 Det lækreste babyalpaca uld til min nye cardigan. Psst lige nu sender de garnprøver ud til nye kunder ganske gratis. Besøg dem på Facebook 💪🏼

Frisenvang køber Deres strikkegarn direkte hos de mindre samfund i landsbyerne i Peru, som ikke alene leverer ulden, men også karter, håndspinder, plantefarver og pakker det til Dem.

Derved sikrer Frisenvang, at alpakaavlerne får en langt større del af fortjenesten. Som resultat vil de pågældende samfund få bedret deres generelle levestandard, her og nu, samt på sigt få nye muligheder. Deres børn inkl. pigerne kan få en uddannelse og de får adgang til bedre lægebehandling. Over tid vil dette øge deres muligheder, for at skabe en forretning, der er stor nok til, at den kan beskæftige andre i de berørte samfund.

Projektet som Frisenvang støtter tæller 265 familier. Kvinderne, hvoraf en stor del er analfabeter, er en vigtig faktor i samarbejdet med Frisenvang da det primært er dem, der står for videreforarbejdningen af ulden og på den måde bidrager positivt til familiens husholdning.

Firmaet Frisenvang blev etableret i 2014 med det formål at give danskere lettere adgang til kvalitetsprodukter fra Peru. Produkterne tager det bedste fra det peruvianske håndværk og samtidig tilpasser det til den nordiske smag.

Peru er en fantastisk farvelade. Et sydamerikanske land med en uhørt smuk natur, en unik håndværkstradition samt en farvestrålende og imødekommende befolkning. Disse mange facetter kommer til udtryk i de helt originale produkter, som Frisenvang har udvalgt til Danmark.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg elsker hver kommentar jeg får, og er du ny så kigger jeg forbi hos dig :)