fredag den 4. december 2015

Portvin, gran og nisser

Photo from libbiem

Jeg har atter været i kælderen og sammensætte lidt jersey rester til en str. 74, det føltes rigtig godt.

Ja jeg er her faktisk endnu, hvis nogen sku være i tvivl...

Men december måned er tæt pakket i vores lille familie. Det er den hvert år, og til trods for en årligt tilbagevendende idé om ihærdig planlægning, kommer alle syslerne altid helt bag på os!

Så jeg tager 1 dag af gangen og forsøger at skabe hyggelige traditioner og tonsvis af hygge i mit lille hjem.

Julen er børnenes fest, og jeg er ikke et sekund i tvivl om, at mit forhold til julen kan jeg takke mine egne forældre for. Jeg elsker julen. Elsker lysene på hvert gadehjørne. Duften af julesmåkager. At blive budt på et glas portvin. Juledekorationer. Gran og gløgg. Alt det vil jeg gerne give videre til mine egne børn. Glæden ved at give. Glæden ved at få.

Kålen er købt og anden er skudt. Mange gaver bestilt og tre juleture planlagt. Skønt.

2 kommentarer:

  1. Skønt at en tætpakket december alligevel giver mulighed for ophold i kreakælderen.

    Jeg har stadig ikke fået hentet julekasserne ned - i morges fik jeg endda skæld ud over det af Jacob. Så nu har jeg lovet at den kommer ned i weekenden ;o).

    Hvorfor kommer julen bag på mig hvert eneste år...? Heldigvis er jeg ved at have overblik over hvad der skal købes af gaver.

    Glæder mig til vi ses.

    God weekend - og tillykke med Tommy i onsdags.

    Knus Pia

    Knus Pia

    SvarSlet
  2. Åh, jeg giver dig helt ret. Julen er børnene, og det er til dels deres skyld at jeg elsker julen lige så højt i rollen som mor, som jeg gjorde da jeg selv var barn <3

    SvarSlet

Jeg elsker hver kommentar jeg får, og er du ny så kigger jeg forbi hos dig :)