tirsdag den 17. februar 2015

Confused

 
Jeg forstår godt hvis I ryster på hovedet af mig nu, men jeg er bare forvirret omkring min stil!
 
Jeg har tidligere skrevet om det med at transformere min garderobe, men det gik i vasken henover julen hvor jeg gik amok og syede vildt mange nye farverige kjoler...

Dem har jeg nu enten solgt eller pakket væk bagerst i skabet. Det virker bare ikke rigtigt lige nu, og det er altså vildt underligt for mig(!) Lena siger det er fordi jeg bliver ældre...
 
Jeg læser jo trofast med hos skønne Trine og kan ikke lade være med at være fascineret af hendes tanker og skriblerier omkring styles og den minimalistiske garderobe som kan mixes på kryds og tværs, så det alligevel ikke bliver kedeligt! Jeg er så træt af dårlige impulskøb eller bluser, som jeg gemmer på trods af, at de ikke er pæne mere. Kjoler der kun hænger og venter på den der helt rigtige fest, hvor man så alligevel ikke tager den på osv osv - Kender I det?
 
Så da jeg havde besøg af Lene, som er konsulent hos Black Swan, valgte jeg at købe Deres Fluorite Slim Jeans som en start. De sidder virkelig fantastisk og mine inviterede veninder, sad samtykkende i mine sofaer enige om, at de kun gjorde noget godt for mig (også bagfra). Godt så!

Dagen efter gik jeg men hård hånd i gang med at rydde ud i mine bukser, for hvorfor blive ved med at gemme på dem, som jeg jo godt ved ikke sidder godt og aldrig bliver brugt alligevel? P.t. har jeg derfor nu kun 4 par bukser. Disse fra Black Swan med et lidt slidt look, et par sorte fra Noisy May, et par mørkeblå lidt shiny og et par grå jeans fra Object. Det er vel også nok...?!

Så tog det fart og alle hylder blev mere eller mindre ryddet. Det var en skøn følelse. Noget blev kasseret, noget gav jeg væk og lidt blev solgt. Nu mangler jeg "kun" skufferne med mine strømper og meget andet underligt der er flyttet rundt med siden 2007.

Kan I mon følge mig eller springer I fra?

12 kommentarer:

  1. Jeg kan sagtens følge dig - i at være sådan ret famlende omkring egen tøjstil. Jeg har længe ignoreret det, men er nu også nået til at jeg må prøve noget nyt - eller bare gøre et eller andet. Så skriv endelig mere, det kan være til inspiration :-) Pøj-pøj :-)

    SvarSlet
  2. Åhh yeahhh om jeg følger dig.

    Jeg har også tøj liggende i skabet som burde ryge ud, men tænk nu hvis jeg pludselig tabte 15 kilo over natten og kunne hoppe i de jeans med indbygget lækker røv;-)

    Måske du lige har givet mig en ide om at få de små størrelser ud af klædeskabet og hylde min dejlige "runde" krop ;-)

    Jeg har mine yngligs pieces som kommer på igen og igen, det er vist på tide de skal have mere plads i skabet;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Netop!!! Du havde da også stor succes med at sælge dit tøj til loppemarked i Starup, din grå blazer har jeg beholdt ;)

      Slet
  3. Oh Yep jeg kan TOTAL følge dig, og vil med glæde læse mere så del endelig:-):-):-)

    SvarSlet
  4. Åh, jeg kender det kun alt for godt! Min søster er stylist - og er selvfølgelig altid super lækker og smart - hun griner lidt af mig og mine forsøg på at være med på noderne... Men heldigvis for mig, så er hun sød og hjælper mig gerne - specielt med at rydde ud i netop FEJLKØB... :-)

    SvarSlet
  5. Du ser så godt ud. Og tusind tak for link <3
    Jeg synes nu også du er smuk i dine farverige kjole, men selv ville jeg have svært ved at bruge dem igen og igen og igen, uden at føle at alle har set det før...
    Kimonoen er virkelig lækker til dig, og fedt med jeans'ne!

    Jeg håber du bliver glad for sorteringen, men har du gjort det med hjertet, kan jeg ikke forstille mig andet :)

    SvarSlet
  6. Du ser skøn ud! Lad mig sige det. Jeg savner lidt farve Libbie... men det er jo fordi det går mig på at ,mode for tiden er et spørgsmål om at kombinerer gråt og sort - og det er og bliver kedeligt for mig.
    Jeg har opgivet at have en stil. Nogen dage er jeg jeans og sweater pige og andre dage 60'er kjole. Et af mine ikoner inden for mode er Stine Bramsen (følger hende på insta) og hun kan nemlig det der kamelion noget. Den ene dag ligner hun en diva fra 30'erne, den næste en flabet rapper.
    Jeg tænker at det INTET har med alder at gøre, men et mental stadie i dig. Måske har du brug for roen i de afdæmpede farver? Eller måske blev du revet med af syningens muligheder for et væld af farver, som du nu finder ud af slet ikke er dig?
    Jeg håber du finder en måde at blive ved med at sy - selv om det ikke skal være blomster og næsehorn i pangfarver. For jeg elsker dine farver og kjoler!
    Og held og lykke med sorteringen. det kan vi alle sammen bruge og det er sku sundt!!
    Knus
    Stine

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret Stine.... Jeg har også gemt nogen af kjolerne, de ligger bare øverst i skabet lige nu... Måske det er vejret... Jeg aner det ikke, men bare rolig jeg stopper ikke med at sy!

      Slet
  7. Jeg er så meget med på din frekvens, Libbie :-) Jeg kan snart ikke stoppe mere ind i mit skab. Så jeg ser min kommende barsel som snittet til at få ryddet ud med hård hånd. Så kan jeg ikke lige prøve tøjet og tænke: ej, den sidder da vist ok. Den kommer jeg nok i igen.... For når den har ligget 1 år bagerst i skabet, kommer den ikke på igen!

    Du er skøn at følge, og jeg er vild med dine kjoler. Derfor er jeg spændt på at se, hvad du nu finder på, søde Libbie :-)

    SvarSlet
  8. Ååååh søde, du ser altid skøn ud (i hvert fald når du ikke lige står midt i en graviditets"helleved" *ha ha*).
    Jeg tænker at du jo sagtens kan pifte dine sorte dele op med et farverigt tørklæde eller en halskæde, hvis du bare en dag har brug for noget mere farve :)
    Og hey, jeg har faktisk også fået ryddet op og ud i mit skab ;)
    Knus

    SvarSlet
  9. Nu måtte jeg jo lige ind og tjekke Trines blog og som dig er jeg fascineret, men det er nok på en helt anden måde. Jeg er nemlig nærmest rystet over at man kan tænke så minimalistisk og klare mig sig med forholdsvis "lidt" tøj:-) Det dér med at have så få par sko, det ville jeg jo slet ikke synes var sjovt! Noget helt andet er at jeg har aldrig et stykke tøj på to gange i løbet af en uge...heller ikke selvom det så kunne kombineres med noget andet. Jeg er faktisk mere til at have en ny/anden kjole på hver dag i en måned:-)
    K.h.
    Christina
    P.s. Jeg har ingen stil - jeg tager det på jeg har det godt i og det er ikke nødvendigvis noget der følger moden, for det klæder ikke altid min krop.

    SvarSlet

Jeg elsker hver kommentar jeg får, og er du ny så kigger jeg forbi hos dig :)