torsdag den 1. maj 2014

Min første kittelkjole

 
 
Jeg har holdt tungen lige i munden og fået syet mig en kittelkjole i smuk letblomstret jersey.
 
Jeg har været forelsket i den siden jeg tvang Linette til at vise hendes frem
 
Linette er ski.. dygtig og syer de smukkeste kjoler!!



Jeg er super duber glad for resultatet.

Den sidder som den skal, har dog nok taget godt 10cm af i længden.
 
Det er dette mønster vi har brugt.
Måske det er upraktisk, at man kun køber den ene størrelse,
men det er fand.. skønt, at mønsterdelene er klippede og klar til action.

 
Stoffet er fra mit lager, købt hos stofkiosken.dk i starten af året.

25 kommentarer:

  1. Whauw - den er flot! Og den sidder fantastisk..

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tusind tak søde, ja modellen sidder bare rigtig godt på mig og er vildt behagelig at have på!!!

      Slet
  2. Den er så flot! Jeg er vild med de turkise detaljer. Jeg har faktisk selv mønsteret liggende, men har aldrig rigtig haft mod på at kaste mig ud i det. Måske skulle jeg alligevel forsøge mig. Hvordan fungerer det at sy den i jersey?

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er altså ikke så svær!
      Der er mange dele ja, men jeg startede bare med at skrive navn på alle dele, droppede lommerne og bæltet, jeg behøver ikke så meget fokus på min ikke-eksisterende talje *ha ha*
      Den er lækker i jersey, har slet ikke overvejet at sy den i fast stof, men måske jeg skal give det en chance... Måske i småblomstret stof :)
      Tak for din søde kommentar

      Slet
  3. Den er så skøn....

    Jeg er ret vild med det stof, den type mønster falder jeg for igen og igen

    SvarSlet
  4. Den er superfin og passer deg godt :)

    SvarSlet
  5. Superskøn!
    Hvor er den flot til dig.
    Og prof ser den ud!

    SvarSlet
  6. Hvor er den flot - og sidder kanon på dig. Flot arbejde.

    SvarSlet
  7. Hold da op hvor er den flot:-)

    SvarSlet
  8. Den er bare mega flot! Og tak for henvisningen til Linette - god inspiration

    SvarSlet
  9. Så fin Libbie. Kan du så komme i gang med dragør kjolen. Det kan du sgu sagtens finde ud af!

    SvarSlet
  10. Den er super flot - med krave og det hele :-) Sommer :-D

    SvarSlet
  11. Den er simpelhen blevet så flot. Jeg er vild med stoffet du har syet den i.
    Den må du simpelhen lave nogen flere af :)

    Tak for de søde ord om mig og mine kjoler. Vi må simpelhen sy sammen en dag :)

    Kh.
    Linette

    SvarSlet
    Svar
    1. JA det vil jeg rigtig rigtig gerne!!!

      Slet
  12. Endnu engang super flot, og den sidder bare så fint på dg.

    SvarSlet
  13. Super super flot ... Jeg er imponeret :) - og den klæ'r dig vildt godt

    SvarSlet
  14. Jamen da - det går da bare derudad! Hvor er den altså bare blevet flot - og godt, at du nu tror på dine evner;-)

    Kh
    Anna

    SvarSlet
  15. Hvor er du sej, Libbie :-) Den er så fin og klær dig rigtig godt. Har du syet den på overlocker eller symaskine?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak smukke Line <3
      Jeg har syet den sammen på overlocker og brugt symaskine til stikninger og pynt :)

      Slet
  16. Hvor er den fin! Jeg har selv overvejet af købe mønstret, så det er dejligt at se en fin udgave af det!

    SvarSlet
  17. Pift pift - du er da stang lækker i den kjole. Vildt godt gået!!

    SvarSlet
  18. Hvor er den fin Og godt at du valgte de blå knapper. :-)

    SvarSlet
  19. Hvor er den blevet god til dig, og super fint stof... Tak for linket til mønster, måske man skulle prøve :-)

    SvarSlet
  20. Den klæder dig rigtig godt! Du må producere nogle flere af dem til sommeren

    SvarSlet
  21. Smukke Libbie, jamen hvor er du da henrivende i den kjole. Absolut et hit. Wauw:-)

    SvarSlet

Jeg elsker hver kommentar jeg får, og er du ny så kigger jeg forbi hos dig :)