tirsdag den 11. februar 2014

Startskuddet // Min nye kjole


Jeg tænkte, når alle andre kan, så kan jeg vel også.....!
 
Så med mit favorit mønster fra Onion under armen,
og lækre stjerner fra Rikke kunne det vist heller ikke gå galt!

Zebra-stoffet er en rest, som min partner-in-crime @hebergkrogh (instagram profil),
var så sød at sende til mig fordi jeg plagede hende vildt og uhæmmet *ha ha*

Jeg har forsøgt at give kjolen en smule kant og er stærkt inspireret af kjolerne, som Frk. Bay syer.

Resultatet blev altså virkelig ski.. godt!!

Jeg er selv vildt imponeret og har allerede flere idéer til nye kjoler i hovedet.
Det bliver samme mønster, fordi jeg ved det nu passer mig,
men andre farvekombinationer og detaljer.



Jeg har besluttet mig for at det er den kjole, jeg vil have på torsdag,
når vi bisætter min mands bedstemor. Så lige nu hænger den og pynter i soveværelset...

30 kommentarer:

  1. Hvor er den bare fin, Libbie! Det er så meget dig og fint med de små gule detaljer, du har sneget ind.
    Jeg håber I får en fin og mindeværdig dag på torsdag. Det er aldrig nogensinde rart at sige farvel, men det er rart at mindes og glædes og det, der var

    SvarSlet
  2. Den er virkelig fed! Skønne detaljer! Har også Zebra-stoffet liggende, men det har endnu ikke fundet på plads i en kreation. Din løsning på det spraglede stof er god!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har også tit noget stof liggende som bare liiiiige venter på det helt rigtige projekt. Men det er jo den fantastiske del af hele processen og så føles det super godt når man får brugt stoffet rigtigt :)

      Slet
  3. Hvor er den bare fin Libbie. Vil så gerne sy sådanne kjoler, men det kræver vist lige at jeg smider et par kilo.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak smukke
      Hold da op, tror også snittet vil klæde dig for det er jo mavebåndet man fokuserer på!!!

      Slet
  4. Sikke en fin sammensætning af stoffer!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Marianne. Dejligt at så mange godt kan lide det jeg får syet!

      Slet
  5. Hvor er den fin.... Hvilket mønster har du brugt, kunne nemlig godt tænke mig at sy sådan en kjole selv!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Christel. Det er et Onion mønster og nu tjekkede jeg lige deres hjemmeside, tror desværre det er udgået :( Jeg finder lige ud af hvad nummer det har, måske du kan finde frem til det så.

      Slet
  6. Det er bare så skøn en kjole. Jeg er vild begejstret for pipingbåndet ved ærmerne, det gør altså lige noget ved finishen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er skisme altid så positiv Linette, tak fordi du læser med her hos mig :)

      Slet
  7. ih hvor er den skøn!1 fedt du laver så meget til dig selv nu!!
    knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Viola, ja pludselig tog fanden bare ved mig... Det er al den energi krea-weekenden giver mig :)

      Slet
  8. Super fed kjole Libbie er vild med zebra detaljen.

    Du er da virkelig blevet en kjolepige og en lækkermås af slagsen ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Mette, ja *ha ha ha* så er der ikke noget der buler ud nogen steder ;)

      Slet
  9. Den er simpelthen så fed :-) jeg bliver vidst også snart nød til at prøve det mønster :-)

    Men Libbie.... Du er vidst blevet ramt af alt den snak om giraffen. Giraf-stoffet?? Er det ikke zebra ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. *ha ha ha* se det var en test for at se om mine læsere rent faktisk læser det jeg skriver!!
      Ej nej jeg har vist skrevet med hovedet under armen!!!
      Det er hermed rettet :)
      Du skal prøve det mønster, det er super lækkert!

      Slet
  10. Flot, flot. Og fede detaljer. I mine øjne ligner det nu mere zebrastof end girafstof, men måske kender jeg ikke forskel på de to dyr :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. *ha ha ha* mine kvikke læsere!!!
      Fejlen er hermed rettet ;)

      Slet
  11. Hvor er den bare lækker Libbie...afdæmpet og alligevel emd gang i :)

    SvarSlet
  12. Hvor er den bare blevet super flot.

    SvarSlet
  13. Den er så absolut lækker! Meget inspirerende! Jeg vil skisme også igang - Hende Margot kan jeg sku godt selv lave...:-)) Tak for et godt skub bag i!
    Solhilsner
    Stine

    SvarSlet
  14. Ih, Libbie jeg er VILD med den.
    Drømmer også om at komme igang med selv at sy tøj. 2014 er året for det.
    Du må så hjertens gerne også sende mønsternummeret til mig, hvis du finder det, så må jeg på jagt.
    Kh Jonna

    SvarSlet
  15. Hvor er den bare skøn! Fedt du er kommet i gang med at sy kjoler - det skal du nok blive rigtig glad for;-)

    Kh
    Anna

    SvarSlet
  16. Den er bare så flot Libbie!!!! Lige dig!
    Og rigtig meget pøj pøj i morgen <3

    SvarSlet
  17. Hvor er den flot. Jeg elsker det snit:-)
    2014 skal også bringe flere egne kreationer i mit skab. Der er bare noget særligt over tøj man selv har skabt :-)
    Held og lykke imorgen.
    KH Ivanka

    SvarSlet

Jeg elsker hver kommentar jeg får, og er du ny så kigger jeg forbi hos dig :)