tirsdag den 7. januar 2014

Evighedsprojekt

 
Der kommer dagligt nye sjove tiltag på instagram (det er altså et dejligt medie)
Den anden aften gik der sport i at vise sit evighedsprojekt.
 
 
Her er mit...temmelig krøllet for det har været pakket væk alt alt for længe!
 
Mit hexagon patchwork i gule/orange farver. Syet i retro stoffer samlet over en længere
periode og her er stoffer fra mange forskellige dejlige bloggere! Det er fedt.
 
 
Men nu hvor det er blevet luftet, fik jeg blod på tanden og er kommet i gang med det igen.

Der er nu noget zen-agtigt over at sidde og nørkle med nål og tråd!
 
Jeg er sikker på, at resultatet bliver super godt når jeg engang bliver færdig.
 
Jeg har tidligere syet en pude som kommer til at passe til tæppet.
 
Har I også et evighedsprojekt liggende som kan tåle dagens lys?

25 kommentarer:

  1. Wauuu et flot projetk - og så syr du i hånden - SEJT!

    SvarSlet
    Svar
    1. *ha ha* ja hvis jeg kunne gøre det på maskinen var jeg vist for længst blevet færdig :)

      Slet
  2. SEJT og STILFULGT! :-)))) Pt. eksisterer mine evighedsprojekter kun i hovedet...og der er mange! Så du er trods alt kommet noget længere end mig ;-) Glæder mig til at se det færdige resultat af dit tæppe...en dag ;-P KH L

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde. Uha jeg har også mange to-do liste i hovedet, pinterest er uforskammet god til at vise mig nye smarte ting jeg drømmer om at afprøve.

      Slet
  3. Ih ja! Da vi for nogle år siden skulle holde jul hjemme, for første gang, mente jeg, at jeg ikke kunne leve uden et juletræstæppe som det, vi havde i hjemmet, da jeg var barn. Broderet!

    Så så man mig købe et kæmpe stykke hessian og dyrt dyrt DMC-garn i den tro, at det klarede jeg da lige på et par mdr...

    Nu mener manden min, at jeg skal lave det inden næste jul.. Altså.. Det blir da flot, men hvor er det langtrukket...

    Måske jeg skal blogge om det og se, om det hjælper på lysten??
    (Det ER altså sjovere at hækle!!)

    SvarSlet
    Svar
    1. *ha ha ha* du er ligesom mig!! NU skal det være og så haaaaandler man stort ind til netop DET projekt :) Ej må vi ikke se hvor langt du er kommet? Jeg tænker at den dag det ligger under træet vil du være glad for det store arbejde der ligger bag og ved du hvad det er sgu da også kedeligt hvis alle har det samme juletræstæppe fra Ferm Living liggende *ha ha* mit er gammelt, fået af min mor som købte nyt. Der er så mange gode minder i det + at det er RØDT og rød hører julen til i min verden.

      Slet
  4. uh ja mine er hækleprojekter der kun kommer frem om sommeren hvor jeg jo af gode grunde ikke kan have symaskinen med på ferie ;) dit er godt nok vildt flot - tror ikke jeg har tålmodigheden til de sekskanter :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Se bare hvor er vi forskellige for jeg har bare SLET ikke tålmodighed til at hækle!! Gab jeg keder mig bare så meget når jeg hækler :)
      Derfor valgte jeg patchwork til at have med på farten :)

      Slet
  5. Jeg har faktisk et sengetæppe liggende... som jeg har været i gang med i ca. 2 år... Det er mit "jeg-er-lige-blevet-skilt-projekt" og nu skulle der bare farver på... Måske skulle jeg gøre det færdigt... Hvis jeg kommer i gang, lover jeg at vise det på bloggen!
    Jeg synes virkelig det bliver flot... hvor stort skal det være?
    Solhilsner
    Stine

    SvarSlet
    Svar
    1. Det vil jeg RIGTIG gerne se Stine!!!!
      "jeg er blevet skilt projekt" mega cool :)
      Jeg vil gerne at det bliver vattæppe størrelse, lige nu er det 95cm bredt, men mine vattæpper 110 brede så jeg tror jeg udvider. Gider heller ikke ligge så meget arbejde i det og så blive træt af at det er for smalt :)

      Slet
  6. Hvor bliver det bare lækkert! Jeg har vist ikke rigtigt turde give mig rigtigt i kast med et evighedsprojekt endnu - men har flere som ikke engang er kommet ud af hovedet endnu, haha...
    Et forsinket godt nytår herfra!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak og i lige måde Bodil. Jeg er også normalt sådan én gå i gang og bliv færdig pige. Nok også derfor jeg ikke syer ting der tager en evighed. Men det her er muligt at have med på farten og det er et stort +

      Slet
  7. Viiiiiiiiiild med farverne. Især her i januar. Uh, det råber forår og solskin:-)
    Jeg er igang méd rombetæppet som Pescno-Pernille har lavet;-)
    Det lokker ikke lige for tiden. Men besluttet at jeg i 2014 vil ha 2/3 af romberne færdige;)
    Klem Jonna

    SvarSlet
    Svar
    1. Tuuuuuusind tak Jonna. Rombe tæppet, det ved jeg slet ikke hvad er, lyder spændende. Glæder mig til at se det :)
      kh

      Slet
  8. Fantastisk projekt og skønne skønne farver! Jeg vil så gerne i gang med mere patchwork. Men jeg tror, at det bliver en pude, før det bliver et tæppe, selvom dine billeder frister!
    Mit evighedsprojekt er et Ed Hardy broderi… og jeg skal altså snart have hevet det frem fra skuffen igen...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ed Hardy broderi(?) se det ved jeg slet ikke hvad er!!! Vis frem, vis frem :)
      Jeg startede jo også med at sy en pude og den er ikke særlig stor. Men der er også en vis tilfredsstillelse ved at være længere tid igang med noget synes jeg.

      Slet
    2. Ed Hardy er en tatovør, der har tjent en hel masse penge på at lave tøj og andre ting… og her i blandt også designs til korsstingsbroderi. Du kan se det her i dette indlæg på min blog: http://www.rocknrollhausfrau.dk/2013/08/krea-syge-i-blogland.html
      :)

      Slet
  9. Bliv ved, hold ud, du bliver så glad når det er færdigt! Jeg har afsluttet sekskanttæppe og juletræstæppe der begge var evighedsprojekter-det er en fed fornemmelse! Og jeg er helt enig, det er hyggeligt at sy i hånden en gang i mellem...

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan tænker jeg også Stine og nu her hvor det bare kører for mig tænker jeg ahrmen hallo hvorfor har det været syltet så længe :)

      Slet
  10. Hvor er det fint, og sikke nogle glade sommer farver. Det er vi ved at trænge til!
    Ha en god dag.
    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Line, ja det lyser bare op med de gule nuancer. Foråret ligger lige om hjørnet, bare vent og se søde.
      kh

      Slet
  11. Det bliver smukt når det engang er færdigt... Det er jeg ret overbevist om...

    Nogle gange tror jeg også bare man lige skal mindes om sit projekt så man kan komme igang igen

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja nu har det lagt så længe gemt væk og jeg har flyttet rundt på det i den papirspose det var stoppet ned i, og nu er det bare lykken at se det igen og jeg nyder at lave lidt hver aften. Det skal nok snart blive færdig.

      Slet
  12. Hej Libbie, hvor er det et smukt tæppe! Men altså jeg eeeeelsker bare de gule retro farver :-D Har du stof nok? Ellers kigger jeg gerne mine rester igennem og sender noget til dig, hvis du har behov :-)
    Mange hilsner,
    Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tusind tak Mette, al Jeres ros giver mig max blod på tanden :)
      Hmm du må da meget gerne se om du har lidt liggende, det er jo ligemeget om der kun er nok til 1 hexagon. Minimum str. er 10x10cm :)
      Så "får" du også en lille del i mit tæppe, ville da være dejligt.
      kh Libbie

      Slet

Jeg elsker hver kommentar jeg får, og er du ny så kigger jeg forbi hos dig :)