lørdag den 14. december 2013

Syvejledning vs. DIY

 
Mon nogen af Jer kan huske, at jeg købte et skjortemønster hos Centilong??
 
Jeg klippede skjorten og gjorde den klar til blogtræf 5/10
Sødeste Ivanka hjalp mig med trenserne, tror hun blev lidt bange for mig, da
jeg bandede både skjorte og syvejledning laaaangt væk.
 
Jeg er ikke fyr og flamme hvis noget er indviklet. Noget som jo i bund og grund var nemt nok!
 
Jeg er selvlært (I know) og har virkelig lært MEGET igennem mange forskellige DIY.
Har også nærstuderet flere tutorials på youtube.
 
Nå, men det jeg vil hen til er, at jeg synes syvejledninger skal fotodokumenteres noget mere.
Når man har et billede, er det bare så meget nemmere at forstå en tekst/vejledning.
 
Nu er skjorten færdig og der er bestemt plads til forbedringer!
 
Jeg skal ihvertfald huske at købe noget stof der ikke er for tykt og stift.
Bil-stoffet er nok mere tænkt til lommer på bukser eller pynte-puder..



Men fint ser det ud med trenserne og de små knapper! Total optur!
 

3 kommentarer:

  1. Jeg køber ofte pdf mønstre fra overthere (USA/Canada) de er fabelagtige til det med at forklare ud fra foto, så til trods for mit engelske er lidt rusten, så kan jeg nemmere bruge de mønstre frem for danske, til trods for sværhedsgraden af de mønstre jeg køber derovre er væsentlige højere

    SvarSlet
  2. Åh, sikke et dejligt billede :-)
    Jeg bander utrolig meget over de danske mønstre og dertilhørende vejledninger. Hvorfor gøre det så indviklet?
    Så kan nemt sætte mig ind i den frustrerende situation :-) (Glad for at jeg kunne hjælpe :-) )
    Købte en bog med japanske mønstre for noget tid siden og ja, alt stod på japansk, men det var ingen sag, da der fulgte billeder med til hvert trin.
    God dag.

    KH
    Ivanka

    SvarSlet
  3. :o) Den er fin, men jeg kan godt fornemme at stoffet er lidt for stift.. jeg er helt enig i den irritation med mønstre.. jeg har lige syet en skjorte til Casper og denne gang gik det heldigvis godt, men det er også anden gang at jeg syr den skjorte.. første gang bandede jeg også en hel del gange over mønstret og endte da også med at sende en mail til Stof2000 fordi der var direkte fejl i deres mønster.

    Men Ih hvor er han skøn med det smil. charmetrold

    SvarSlet

Jeg elsker hver kommentar jeg får, og er du ny så kigger jeg forbi hos dig :)