onsdag den 9. oktober 2013

Hjemmelavet piping af jersey-rester


Svigermor ringede forleden og bestilte en barselsgave til naboens lille nyfødte pige, Frederikke.

Det blev til dette sæt i str. 68/74

Det lækre kløverprint, som er fra Kikkenborgstof.dk, blev mig alligevel for tøset til Emil!
Selvom at jeg har prøvet med alle mulige farvekombinationer..
Men nu kunne jeg få brugt de sidste rester.
 
 
Jeg lavede selv piping til lommerne, klippede en strimmel af kløveren og syede en
lidt kraftigere sejlgarn ind i. Det virkede super godt.

Nu håber jeg, at den nybagte mor deler min smag indenfor børnetøj..

17 kommentarer:

  1. Det er super fint! Er det ikke lidt af et knørklearbejde at lave det pipingbånd? :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Næh det synes jeg egentlig ikke, bruger bare min lynlås-fod og så kører det bare derudaf. Nogen til træffet spurgte også fordi kløveren jo er en tynd isoli, men ingen problem. Det bøjer lidt bagefter men det gør det faktisk nemmere at sy på lommerne. Du må i gang Lola.

      Slet
  2. Det kløver stof er altså også bare så fint ☺ Lækkert sæt..

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Diana, ja det er nemlig så fint, men den der støvede orange skriger lidt på min lille dreng, eller måske er det hjerterne... Men nu gik det da ikke til spilde :)

      Slet
  3. Det må jeg prøve - at lave pipingbånd selv. Sættet er rigtig fint. Ser helt prof ud, når det hænger sammen på den måde:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er altså slet ikke svært, jeg har tit gjort det af enten kantbånd eller fast bomuld, men jersey kan sagtens bruges og ja det er lidt sjovere at man kan kombinere stofferne på den måde :)

      Slet
  4. Jeg synes i hvert fald det er et skønt sæt...

    SvarSlet
  5. Så fint! Jeg laver også selv pipingbånd - kunne være jeg skulle lave noget ud af mit lækre nye leo jersey! Der er nogle lange rester tilbage efter mine leggings

    SvarSlet
  6. Heldige lille baby pige der får sit helt eget Binemorsæt ;-)
    Super sødt sæt og farver er fantastiske.

    SvarSlet
  7. Aj hvor er det et kært lille sæt :-)

    SvarSlet
  8. Ej hvor er du da lige god, når du bare lige sådan fremtryller et flot pipingbånd.
    Nu må det vist være tid til at jeg også prøver at lave noget selv. Er det noget særlig garn du ligger inden i?

    SvarSlet
    Svar
    1. Og super fint sæt da. Det glemte jeg lige i farten :o)

      Slet
  9. Fed ide at lave det til sæt vha hjemmelavet pipping! Lækre farver...
    Solhilsner
    Stine

    SvarSlet
  10. Hvor er det et flot sæt, og det med pipping som er hjemmelavet, den ide tror jeg skal bruges hos mig.

    SvarSlet
  11. Hvor er det et fint sæt- og skønt at kunne bruge resterne til noget flot også :-)

    SvarSlet

Jeg elsker hver kommentar jeg får, og er du ny så kigger jeg forbi hos dig :)