torsdag den 22. august 2013

Maxi Dress


Så er krea-klubben atter igang igen efter sommerens lune aftener.

Jeg lagde ud med at klippe denne Maxi kjole lige efter min venindes model,
dvs intet mønster. Jeg lagde kjolen til fold på stoffet og klippede herefter.

Havde stoffet liggende, som faktisk var tiltænkt bukser, men det her blev bare godt!

Naturligvis med gul ribkant og Binemor-skilt i nakken.
 

Kjolen er næsten gulvlang, men for at få fokus lidt væk fra min talje og topmave,
har jeg et lille bælte på og poser kjolen sådan lidt op, det virker bare!
 
 
Stoffet er købt her og er en lækker kvalitet!

19 kommentarer:

  1. Den er super fed, og lækkert med den gule rib til. Stoffet er SÅ lækkert, jeg har også syet kjole til Anemone idet.. måske man skulle have en sending mere af det på et tidspunkt til sig selv også :)

    SvarSlet
  2. Whauw - den er blevet flot. Du kan virkelig bære stoffet og det specielle mønster.

    SvarSlet
  3. Topmave hvor???

    Den er blevet så skøn - du må igang med en mindre produktion af dem...

    SvarSlet
  4. Flot!!

    Er det her ikk noget for dig?? -> http://gitteluna.blogspot.dk/2013/08/tekstil-bog-og-blogdag-oprab-til-alle.html

    SvarSlet
  5. Du er superfin i den kjolen. Flinke deg :)

    SvarSlet
  6. For pokker hvor er du bare go' !!! Virkelig sej kjole.

    SvarSlet
  7. Super flot kjole. Jeg har en del maxi kjoler og elsker dem. Kjolen på og cardigan til og vupti så er man klædt på.

    Jeg har dog endnu ikke kastet mig ud i at sy en maxi selv....

    SvarSlet
  8. Hold nu op hvor er den (og du) fin! Thumbs up, som som også selv gør :-)

    SvarSlet
  9. Jamen altså smukke Libbie - vildt fed kjole og den klæder dig rigtig godt. Jeg har simpelthen så brede hofter at det ser ud som om jeg har stjålet Cirkus Arlis telt, hvis jeg hopper i en maxi kjole.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  10. Den gule rib er så fræk! Og du ser knald godt ud i den! Og man kan ingen topmave se :-)
    KH GItte

    SvarSlet
  11. Den er virkelig fed. Er altså bare midsundelig på de der krea-klubber :-)

    SvarSlet
  12. Super flot - både model og kjolen.

    Mona

    SvarSlet
  13. Hvor er du altså dygtig. Sidder og kæmper med at lave ordentlige ærmer og hals i en kjole - din ser bare så perfekt ud. Er det gul rib du har sat i? Hvordan gør du?
    Du har altså ingen topmave :-)
    Inken

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Inken, tusind tak for din kommentar, hvor er du sød!
      Det er gul rib ja, men ikke en grov én af slagsen, mere over i en fin jersey. Det er en rest jeg engang har fået af min mor. Jeg har også brugt den her: http://binemor.blogspot.dk/2013/03/jeg-er-ikke-til-at-stoppe.html
      Jeg måler hullet med et målebånd og siger målet minus 2-3cm. Det skal være 4-5 cm bredt. For påsyning se disse DIY:
      Hos Anna: http://laralil.blogspot.dk/2012/06/vejledning-til-ribkanter.html
      Hos Line: http://www.xoeinding.dk/2012/04/diy-ribkant-fremfor-skraband.html

      og jo der er en topmave, men den bliver mindre og mindre :)
      kh Libbie

      Slet
  14. Ah åh ih oh! Noget i retning af de lyde kom over mine læber, da jeg så denne skønne sag med indhold. Den er jo simpelthen så skøn! Og hvor sagde du de ekstra kilo og topmaven var? Uanset hvad vd du, hvordan nman klæder sig, for jeg ser ingen af delene. Super flot kjole!

    SvarSlet
  15. Elsker kjolen og de gule kanter! Og den fiktive topmave og det skønne smil! Skøn kjole og model.
    Solhilsner
    Stine

    SvarSlet
  16. Hvor er den bare lækker. Så en anden maxi på IG igår aftes i Leo. Tror også jeg må forsøge det. Gert efterlyser tit at jeg skal gå i kjoler. Men jeg er nu mest en bukse pige. Men den der ser lige ud til mit humør.

    SvarSlet
  17. Du er drøn dygtig! Den er simpelthen så flot den kjole du har lavet.. Respekt ! :D

    SvarSlet
  18. Wauv, den er vildt flot Libbie. Klæder dig SÅ godt :-)

    SvarSlet

Jeg elsker hver kommentar jeg får, og er du ny så kigger jeg forbi hos dig :)