søndag den 2. december 2012

Homewear

 
Så blev jeg færdig med bukserne
 
 
 
Er godt tilfreds(!), farven passer ikke sådan super godt til mit temperament,
 nu hvor de "kommer på", men som homewear går det.
 
Det er sjovt, at være kommet i gang med at sy til mig selv!
 
Mønsteret er fra Elsebeth Gynthers "Tøj du selv kan sy"
Træningstøj/nattøj side 34
(Har dog tilrettet en del! + lavet indvendige lommer)
 
Var til julebazar på Designskolen i Kolding i går og fik en masse inspiration,
især til endnu en kjole med lækre detaljer.
 
Man skal jo heller ikke kede sig vel.....

25 kommentarer:

  1. De ser super behagelige ud :) Jeg skulle have været på designskolen i dag, men da vi vågnede op til sne, ville vi hellere ud i den og lege (har haft besøg af niecen) :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er de også :)
      God idé at vælge leg i sneen, det tog med garanti kegler hos din niece

      Slet
  2. Synes de ser vildt fede og lækre ud... Ren hygge bukser :-)
    Hilsner
    Pernille

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Pernille, ren rå-hygge, ingen tvivl om det :)

      Slet
  3. Hvor er de fine :)
    Kig ind til mig, der er en overraskelse til dig :)

    SvarSlet
  4. HVor er de lækre. De ser perfekte ud som hjemmebukser og jeg er vild med farven. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Mette, jeg kan også godt lide farven, men iiiih når jeg får dem på, så "skriger" de lidt af mig *ha ha* kender du det??
      Men jeg skal nok få dem brugt!

      Slet
  5. Flotte bukser til en flot kvinde. Ha en rigtig god uge kære Libbie. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh du er så sød Charlotte, tusind tusind tak.

      Slet
  6. De ser da bare så behagelig ud - jeg skal altså også have syet nogle til mig selv :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er de også Sanne!! Super lækre og dejlig bløde. Kom nu i gang :)

      Slet
  7. Uhh de ser super lækre ud. Lige til et par Home wear. Jeg kan også godt lide farven.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lis. Er der noget bedre end et par "slap-af"-bukser???

      Slet
  8. Det er da rigtige hyggebukser åhhh hvor er de skønne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Mette, jeg er jo en rigtig hygge-nygge-tøs :)

      Slet
  9. Svar
    1. Tak Karina, det er de også!

      Slet
  10. Uha. Jeg mangler sådan noget lækkert og blødt at trække i!
    Måske skulle jeg overgive mig til gynther (hmm, det ser lidt forkert ud på skrift 8-/ ).
    Men måske jeg skulle. Har en lækker tomatrød velour liggende, som til gengæld er LIGE efter MIT temperament ;o)

    SvarSlet
  11. Super lækre bukser, sådan nogle mangler jeg også, men også energien til at sy dem selv er smuttet..

    SvarSlet
  12. Hvor ser du skøn ud.... Flotte farver.
    Dejlig dag til dig fra mig....Ü

    SvarSlet
  13. Wauuuuw hvor er de fede :o)) Hvem der dog bare kunne sy altså!!

    Kh. Trine

    SvarSlet
  14. Yeeeoh! Hvor er de fede! Og faktisk har jeg selv studeret samme mønster med stor interesse og intention om at lave noget til mummy selv for en gang skyld. Hvilke tilrettelser er det, du har lavet (hvis du kan huske det - det er jo et gammelt indlæg)....jeg har ikke engang målt mig selv etc. endnu, men hvis du allerede på nuværende tidspunkt kan give mig lidt fif om potentielle 'problem-fælder', som jeg kan undgå, ja, så vil det være værdsat :-)))) KH L

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du sød Lilly og jeg kan kun sige "kom i gang" det er mega fedt og tilfredsstillende at sy tøj til sig selv + at vi ikke vokser ud af det på samme måde som børn gør :)

      Jeg har faktisk kasseret de her bukser, der skete bare et eller andet i min iver på at tilrette, så der var ikke plads nok til mine inderlår :(

      Du skal især være opmærksom på at længden fra skridt til talje er ENORMT langt på mønsteret, det irriterrer mig at jeg ikke var obs på det da jeg klippede mønsteret!! Jeg er nok også bare bedst til lavtaljede bukser. Da jeg så havde lavet indvendige lommer betød det at skulle jeg korte taljen ville lommerne blive klippet væk og det ville jeg jo ikke, så jeg fjernede stof "imellem benene" *ha ha* det lyder skørt, men ja det blev ikke godt. Men de er faktisk endnu et forsøg værd og ja mønsteret har jeg jo liggende så måske jeg bare skal i gemmerne og finde stof....?

      Stoffet er dog ikke gået til spilde for jeg syede bukser til Emil af det og de er mega fede til ham. Stoffet var alligevel ikke for tøset :)
      Håber du har blod på tanden. Lig evt et par af dine egne bukser ovenpå mønsteret så du får en fornemmelse af hvor høje de skal være og husk så at tillægge sømrum til linning!!
      kh Libbie og fedt at du surfer rundt i mine gamle indlæg!!! I like :)

      Slet
    2. Hej selv-søde dame :-))))) Tusind millioner tak fordi du tog dig tid til at uddybe så meget - det er jeg altså glad for. Lyder godt nok til at du kom på (over)arbejde mht. de bukser - hold da op! Forhåbentlig kan jeg nu spare meget tid ud fra dine erfaringer, hvis - nej, NÅR - jeg kommer i gang med projektet til mig selv....

      Og ja, der er altså meget guld i gemmerne her i Blogland. Jeg bruger tit gamle indlæg fra forskellige blogs og også etiketterne som navigation til nogle helt specifikke ting. Det er herligt, at vi kan inspirere og hjælpe hinanden. Og godt at stoffet ikke gik til spilde, men at Bettemanden fik glæde af et par fede benklæder i stedet :-)

      TAK igen - KH L

      Slet

Jeg elsker hver kommentar jeg får, og er du ny så kigger jeg forbi hos dig :)