tirsdag den 20. november 2012

Noget om mønstre

Åh al den inspiration...

Til tider kan jeg næsten ikke rumme det (altså på den absolut gode måde)!!

For efterhånden lang tid siden inspirerede dygtige Sidsel mig
i den grad til at finde et buksemønster frem!

...men så skete der ikke mere....


Men søndag fik jeg fundet mig en "rest" velour, hvor farven måske alligevel bli´r for tøset til Emil.

Bukserne er syet sammen, og jeg fik lavet lækre indvendige lommer i fin fin jersey.
Men de kræver en del tilretning før de bliver, som jeg vil ha´ dem til at blive!
Så mere om dem senere...
-
Men en del af Jer har spurgt til mit kjolemønster

Mønsteret jeg som udgangspunkt har brugt, er fra Stof & Stil og kan købes lige her

Jeg har undladt det der skrækkelige kalvekrøs, tillagt lidt mere ærme og gjort den en smule længere.
Kan det være meget nemmere??

Jeg tror at næste kjoleprojekt skal være efter dette mønster


Da lidt vaks, at man så selv bestemmer om den skal være med eller uden ærme..

Hvor køber du mønstre?

6 kommentarer:

  1. Sikke et lækkert mønster. Er ret vild med at det er lidt figursyet. Jeg har engang prøvet mig ud i at konstruere et selv, men det blev absolut ikke et hit. Så når nu Stof og Stil åbner i Sønderborg,skal jeg da vist lige kigge lidt nærmere på det mønster :-)

    SvarSlet
  2. Har selv været ved at sy lidt i velour, det blev til et par kjoler. Det er så hyggelig med velour i tiden. Glæder mig til at se når du bliver færdig.

    SvarSlet
  3. Åh, hvor jeg kender det med al den inspiration. Det kribler i fingrene for at komme igang, og så ender det med, at man ikke rigtig får lavet noget, fordi man ikke kan finde ud af, hvilket af de 1000 projekter man skal starte med. Sådan går det i hvert fald indimellem for mig:-) Du ser lidt mere produktiv ud...
    Marianne

    SvarSlet
  4. De fleste mønstrene mine har jeg funnet i bøker. Gynther er en av mine kjæreste bøker :)

    SvarSlet
  5. Må jeg være så fræk at spørge hvad str du har syet kjolen fra Stof og Stil i? Jeg får altid købt mønstre alt for store når jeg måler ud fra måleskemaerne. Og jeg er tosset med det her mønster og gad godt det sad i skabet første gang :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvfølgelig må du det! Jeg bruger str. 40 i deres mønstre. Hvis du er meget i tvivl kan du evt sy én op i noget billigt lærred så du nemt kan tilrette :) Go fornøjelse. Kh

      Slet

Jeg elsker hver kommentar jeg får, og er du ny så kigger jeg forbi hos dig :)