onsdag den 8. august 2012

Når noget driller


Synes ellers, at det var ret cool med læder-piping(!) NOT

For laaaang tid siden købte jeg det hos Stof&Stil, og nu skulle det være.

Men shit mand, det ville slet ikke glide, troede dælme endda at min symaskine var stået af!!

Måtte sidde og hive stoffet igennem maskinen OMG

Har I andre også haft problemer med det?


Men den pynter i sofaen
her godt nok i selskab med puder fra udestuen


Sjovt at se tilbage i gamle indlæg - man ændrer alligevel temmelig meget stil!


26 kommentarer:

  1. Den er ellers blevet LÆKKER!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Maj, jeg øver mig, sku gerne have syet 6 mere til sofaen

      Slet
  2. Den er ret så fed din pude ;0) Har du prøvet med en trykfod af plast? Det glider lidt lettere på læder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ahrmen Julie, gode råd modtages med kyshånd :)
      Tusind tak, sådan én må jeg have fat i!

      Slet
  3. Har aldrig prøvet det. Men puden ser fed ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Maria, jeg er også glad for looket, har bare ikke tålmodighed når det ikke glider :)

      Slet
  4. Hvor er den fin! Tror jeg så noget på pinterest om at du kunne sætte malertape på og sy igennem, for så selvfølgelig at pille det af bagefter (er altså ikke 100% sikker på denne anbefaling)!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Line, nu er der flere der har skrevet noget om malertape, så eftersom jeg har 1 rulle læder-piping mere liggende, skal det have en chance!

      Slet
  5. Jeps jeg havde samme problem som dig, men resultatet blev lige så godt som dit:-) Tror jeg vil prøve trykfoden af plastik, som Julie foreslår, næste gang.
    Kh

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg vil også forsøge mig med malertape fiffet

      Slet
  6. Nu er jeg jo gået temmelig meget i stå med at sy, men i gamle dage fik den ikke for lidt!! Derfor har jeg bl.a. en særlig trykfod, som jeg mener at huske hedder en transportør-trykfod... den fik jeg fordi jeg syede i voksdug - samme problem - men hvis du har den kan du sy fint regntøj og sydvest-regnhatte og indkøbsnet i voksdug osv osv osv ... ja læderpiping gætter jeg på den også ville være fænomenal til ; )

    SvarSlet
    Svar
    1. Jette du må altså i gang, mangler du det slet ikke???
      Min symaskine har jeg fået foræret og der er ingen ekstra dele med til den, men jeg må indrømme at med alt det jeg får produceret går der nok ikke længe inden jeg må ud og investere i en ny :)

      Slet
  7. ååårrhh det gad jeg godt prøve....altså ikke bøvlet, men at sy en pude med så fint resultat. Jeg ville forsøge mig med et stykke scotchtape på trykfoden...har set fiffet på Pinterest. Ej jeg bliver altså nødt til at købe noget læder-piping.

    SvarSlet
  8. Så fed pude, den er da absolut besværet værd ;o)

    SvarSlet
  9. Super fed pude, men det kan godt være lydt noget skidt at sy i. Prøv evt at læg madpapir imellm når du syer, det kan nemt pilles af ugen bagefter, når du er færdig med at sy:)
    Kh Catrine

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var skisme da også en god idé + at man jo syer på vrangsiden så skulle der blive noget siddende så er det jo ligemeget.
      Tak Catrine

      Slet
  10. Sikke en lækker pude, du fik af det- trods besvær!

    Jeg bruger normalt malertape, når jeg syer i læder eller voksdug. ;)

    Sommerhilsner
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Christina, er helt syg med det blomstrede stof som nærmest ligner store hjerter

      Slet
  11. Den ble jo fin, men det er så kjedelig når det er et slit å sy. (Det stoffet har jeg som dynetrekk på senga akkurat i dag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde, åh et helt synebetræk(!) det gad jeg godt at ha´ :)

      Slet
  12. Hold nu op, hvor er det fint:o)

    SvarSlet
  13. Ha ha, jeg sad med den samme piping for to måneder siden - skulle lige sy to puder (dem med ugle og dådyr fra Stof og Stil) til min far i fødselsdagsgave - aftenen før....!!!! Og problemet var nøjagtig det samme, det tog en EVIGHED!
    Men færdige blev de da (ud på natten), ved ikke om jeg får syet dem til mig selv, som jeg ellers havde planer om....

    Flot er den blevet, din pude!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, ej jeg kan lige se det for mig, ligesom mig ventede du til sidste øjeblik, for man arbejder jo bedst under pres ik. Og så drillede det bare for vildt :)

      Slet

Jeg elsker hver kommentar jeg får, og er du ny så kigger jeg forbi hos dig :)