tirsdag den 3. juli 2012

Hjerne som en si


Mister man en del af sin hukommelse for hver graviditet?

Jeg er total god til at give mine 3 fødsler skyld for mange ting!

Nå, men fordi jeg erkender min fejl, render jeg konstant rundt med denne idébog i tasken

 
Alt bliver noteret, for ja ellers glemmer jeg det!
 
I mange år er jeg blevet kaldt "sekretæren",
 fordi min kalender (den gammeldags af slagsen) også er min tro følgesvend
 
Jeg har sagt ja, til at tage et hold gymnastik til næste sæson, rytme piger 9-10 år.
 
Hjernecellerne arbejder allerede på højtryk med fede idéer, gode effekter -
og al skøn musik der bliver hørt noteres sirligt ned.
 
Hvordan holder du styr på tanker/idéer?

8 kommentarer:

  1. Jeg har ligesom dig også rendt rundt med en kalender under armen, hvor ALT blev skrevet ned. Jeg har dog nu skillet mig af med kalenderen, fordi jeg bruger min iPhone til at holde styr på mine aftaler, fødselsdage mm. Her bruger jeg også den indbyggede notesblok til at skrive ønskelister mm på. Pinterest bruger jeg til at holde styr på kommende projekter, og til at gemme inspiration i. Men... jeg har også altid en notesbog tæt på til alt skrive alt ned, der falder mig ind; indkøb, rengøringsproekter og dag-uge-månedsplaner... Hmmm ... ;-)

    SvarSlet
  2. Åh Post-its, for pokker da de Post-its... Du skulle se mit skrivebord ligenu -jeg har ca 15 post-its klistret fast til væg, computer, bordplade!

    SvarSlet
    Svar
    1. Din løsning er i øvrigt rigtig fin! -meget finere end de forbandede Post-its :0)

      Slet
  3. JA! Det er jeg ret sikker på - jeg ryster i hvert fald også ofte på hovedet af mig selv når jeg glemmer noget for igen igen! Jeg har forskellige lister på min telefon, som jeg noterer på - simpelthen fordi det er den eneste ting jeg altid har med. Men det er nu mere hyggeligt med en god gammeldags notesbog :o)

    SvarSlet
  4. Jeg skriver lidt i papirkalenderen, lidt på min telefon? Lidt på Post Its og lidt på nogle blokke... Ville ønske jeg var lige så struktureret som dig og havde en fin notesbog med lækkert omslag! ;-)

    SvarSlet
  5. Jeg har x antal notesbøger, noter på min iphone og kalenderen på min iphone. Jeg burde jo istedet kun at notere et sted, så man ikke også bliver forvirret og glemmer pga alle de steder der står noget man skal huske... Men favoritten er den gode gammeldags notesbog, som din :-)

    SvarSlet
  6. Hihi - sekretæren :)
    Jeg må også skrive ned ting. Ofte kommer jeg på lure ting rett før jeg skal sovne på kvelden og da må jeg skrive dem ned -ellers glemmer jeg dem :)

    SvarSlet
  7. Jeg har efter mange år skiftet den gamle kalender ud med min kalender på telefonen. Uhhh det kræver dog øvelse, men jeg er ved at vende mig til dig. Jeg bruger også notat post it som er på telefonen - det er altså smart. vi har også en månedskalender hængende i køkkenet så vi har en samlet oversigt ovee hvad vi alle skal.

    SvarSlet

Jeg elsker hver kommentar jeg får, og er du ny så kigger jeg forbi hos dig :)