torsdag den 11. august 2011

Tårer mig her og tårer mig der...

Emil NØD at få sin Anna hjem fra sommerhus i går!

I dag er hverdagen skudt i gang igen her på matriklen.
Anna er afleveret i "de stores" SFO og Victor forlod sin elskede Lærkerede og startede hos Bjørnebanden, som er børnehavens før-skole-gruppe.

Vi stak lige hovedet ind forbi pædagogerne, som har passet på Victor siden han var næsten 3 år gammel, og afleverede lidt godt til deres næste personalemøde.
Endnu en epoke er slut(!) Jeg er så frygtelig dårlig til at sige "farvel". Stod der med tårer i øjnene (igen igen) og med en super oplagt Victor, som jo sprudlede energisk over at skulle op til "de store". Jeg simpelthen lærer at tage mig selv i nakken!! Hallo dame du er 31 år gammel....gulp

I kortet skrev jeg bl.a. "På gensyn" - for jeg håber så inderligt, at Emil får plads på Lærkereden, når han i starten af 2014 skal i børnehave.

Af de mere kreative sysler så er jeg gået i gang med et tæppe til mandens moster, jeg håber, jeg når at få det færdigt, så hun kan få det på lørdag hvor vi skal til familie-tam-tam!

6 kommentarer:

  1. Ååårh et dejligt billede!!! Skønne unger! Jeg kan sagtens genkende din sørgmodighed for "afsluttede kapitler". Naja er startet i STOREGRUPPEN i børnehaven! Hun skal starte i skole næste sommer, hvor blev tiden dog af???? Det er simpelthen gået alt for stærkt! SUK SUK SUK...

    SvarSlet
  2. Kender det godt. Da August stoppede hos vores elskede dagplejemor, måtte kasper klare det, for jeg startede med at tude bare vi snakkede om det. Var dog højgravid med Villads, hvis det er nogen undskyldning. Vi fik hende dog som pasning igen, da Villads skulle afsted og da han skulle videre, var det ikke så slemt som første gang. Men vi kommer også jævnligt på besøg:-)

    SvarSlet
  3. Kender det alt for godt, Søde. Jeg var stod også med klar vand i øjnenem da Casper skulle fra Lærkereden. Krydser fingre for at Sofie også kommer derned :o)
    Knus

    SvarSlet
  4. Det er jo altid svært at sige farvel, men jeg synes også at det er frygtelig spændende at åbne det næste kapitel i livet:-) Jeg er dog så heldige at vores tre unger har gået/går i den samme integrerede institution, så der er heldigvis 5 år til det sidste farvel endnu.

    SvarSlet
  5. Jeg hylder også altid når jeg siger farvel til pædagoger! Det er SÅ PINLIGT! En dag da Lærke var begyndt i glidende overgang, var jeg på vej hjem efter at have afleveret hende. På legepladsen nær vores hus møder jeg så en af hendes pædagoger fra børnehaven som jeg ikke havde nået at sige farvel til. Og så så man mig stå der midt på en legeplads i regnvejr og HYLE! Men heldigvis fik jeg en ordentlig krammer - og så hylede pædagogen også lidt... ;-) Men jeg ville virkelig ønske at jeg kunne sige farvel på en lidt mere (normal, værdig, voksen?) stilfærdig måde. :-)

    Ih det lyder spændende med tæppet - vil meget gerne se det når det er færdigt! :-)

    Kh Maria

    SvarSlet
  6. Der skulle selvfølgelig stå "HYLER" og ikke "hylder"... ;-)

    SvarSlet

Jeg elsker hver kommentar jeg får, og er du ny så kigger jeg forbi hos dig :)