mandag den 1. august 2011

30 eller 40?

ELSKER bare Småfolk´s design...


Og Emil måtte bare eje denne cirkus body

Synes bare tit at deres tøj hurtigt begynder at "fnulre" - nogen kalder det øko-fnuller(?)

Spurgte i butikken og ekspeditricen sagde, at de anbefaler vask ved 30 grader, vrang ud af og ingen tørretumbling..... Så er det jo at jeg tænker, at så er de også dækket 100% ind *smiler* jeg bruger godt nok ikke tørretumbler til tøj, men vasker på 40 grader og ikke med vrang ud.
Hvad gør I? og har I problemer med "fnuller"? Eller er det bare mig?


Syns det var sjovt at finde frugtposen med kopi-elefanterne i butikken. De er slet ikke ligeså detaljerede som mine ægte elefanter, men de har ramt temmelig godt.

Storkene på det klare gule stof er også bare yndige, og eftersom jeg er ved at gøre en barselsgave klar, så måtte den også med hjem!

12 kommentarer:

  1. Lækker lækker body! Jeg er også helt vild med Småfolk.. Jeg vasker ungernes Småfolk ved 30 grader med vrangen ud og det får altså også det karakteristiske fnuller, så det hjælper ikke noget... Synes det er træls for det er da dyrt nok!

    SvarSlet
  2. Ja, jeg kan kun slutte mig til Maria's erfaring, men det er især tøjet til de små, som får fnuller. Har bluser til min dreng på 5, som holder farve og ikke fnulrer:-)

    SvarSlet
  3. Cirkusbody'en er da også for skøn :)

    SvarSlet
  4. Den er skøn. Men synes også som de andre at småfolks produkter har problemer med at holde i længden...øv. Fik en forklaring om at det var et problem når basisfag en er lys, en gang jeg henvendte mig direkte, meeeen det holder altså ikke. Andre (også økologiske) tøjmærker kan finde ud af det. Bliver tit så skuffet, når farven ryger, "desværre" har de det bare med at lave nogle skønne print, så jeg ryger i igen ;o)

    SvarSlet
  5. Hejsa
    Prøv at læse med på deres Facebook side, hvor en anden har stillet samme spørgsmål og folk kommenterer på det. Noget med vandets kalkindhold eller lign. forskellige steder i landet. Vores får også lidt fnuller og falmer lidt i farverne (men printet holder og vi vasker småfolk tøjet HVER uge på 30 grader og lufttørrer. Jeg synes det holder langt bedre facon og print end andre mærker. Vi har f.eks. et par velourbukser, som har været i brug hver uge i TO år (dem tumbler jeg, så luv'en rejser sig) og der er endnu ikke slidt hul helt igennem på knæene..så synes jeg ikke 300 kr. er meget for et par bukser...
    Elsker som sagt også deres tøj.
    Tror sagtens de kunne lave elefanterne helt magen til de gamle, men tror de foenkler udtrykket..de gengiver jo heller ikke de andre 70'er print 100 pct.men laver om på farvestilling, motiv-sammensætning mm.
    Du siger som sagt bare til, hvis jeg skal kigge efter noget for dig.
    God dag
    KH Mia
    KH Mia

    SvarSlet
  6. Hvad gav du for fugtposerne? Jeg kan nemlig ikke finde dem nogen steder.

    SvarSlet
  7. Jeg synes, det kommer meget an på, hvad det er for nogle designs. Har fx nogle bluser der er købt brugt og derefter blevet brugt til begge drengene, og de fejler stdig ikke noget. Men det er dem med lidt stræk i. Deres basis bluser har jeg heller ikke problemer med. Har dog været ude for det samme som jer med fx en heldragt, hvor de brune elefanter var så "forvaskede" at se på efter få vask, at den røg videre i sysyemet.

    SvarSlet
  8. Maria: Tak :) Nu er den også vasket og klar til brug!

    Marianne: Min erfaring er at det er deres "rib" produkter der let fnulre, har også bluser til Emil som bliver ved med at være fine :)

    Line: Total lækker :)

    Pia: Jeg ved også at jeg ikke kan stoppe med at handle hos dem og det er jo ikke noget stort problem for mig(!) men tænkte bare om nogen havde en løsning :)

    Mia: Emil har også deres velour-bukser og de er skønne! Man kan ikke se hvor meget han har brugt dem :)

    Natanja - Frk.Simony: De kostede 39kr (mener jeg) og de havde som sagt 2 mere med elefanterne i butikken i Holbæk :)

    MEN vi ved jo alle godt at rent miljø-mæssigt burde vi kun vaske på 30 grader....! Jeg må tage mig i nakken og lade være med at skrue knappen om på 40 (men baktusserne dør vel stadig kun ved 60)
    Åh suk alle disse bekymringer en husmoder har!!

    SvarSlet
  9. Måske du ville købe to med til mig hvis du kommer forbi igen?

    SvarSlet
  10. Kære Natanja, vi holdt ferie i Holbæk (bor i Sønderjylland) men måske du kan få Mia til at handle for dig? Hun bor nemlig i Holbæk eller Jette/Frk.Revald :)

    SvarSlet
  11. Er vasker vi med eddike i stedet for skylle middel - og det ser ud til at få farven til at holde bedre.

    SvarSlet
  12. Stinne: Jeg bruger også eddike istedet for skyllemiddel, nu mest for miljøets skyld, men det kan da godt være at det også holder bedre på farven :)
    Ren win win!

    SvarSlet

Jeg elsker hver kommentar jeg får, og er du ny så kigger jeg forbi hos dig :)